امام جمعه بجنورد گفت: میدان‌های ورزشی می‌توانند معنویت و اخلاق را نهادینه کنند؛ به همین دلیل ورزشکاران باید معنویت و اخلاق را یاد گرفته و به دیگران آموزش بدهند.
کد خبر: ۷۶۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 07 July 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران، اظهار کرد: هر مسلمانی وظیفه دارد در سلامت و تندرستی جسم و پیشرفت فکری و روحی خود تلاش کند.

وی با بیان اینکه ورزش هم تفریح بوده و هم سلامتی را تأمین می‌کند، افزود: ورزش یک نوع سرگرمی است که وقت انسان را تلف نمی‌کند و تماماً سود و منفعت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تحرک و تمرکز بسیار مهم بوده و انسان‌هایی که تمرکز بیشتری دارند موفقیت بیشتری دارند، اضافه کرد: اگر انسان تمرکز داشته باشد می‌تواند جوانب کار را بهتر دیده و بسنجد و تصمیمات درست‌تری بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه تمرکز ارزش پیشرفت دهنده انسان به‌سوی مقاصد و اهداف است، ادامه داد: امروز در دنیا خود ورزش یک نوع اقتدار هم محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو میدان‌های ورزشی یکی از میدان‌هایی است که اقتدار ما را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی خانمی با عفت و حجاب خود در میدان‌های ورزشی بین‌المللی موفق و برنده می‌شود و رهبری پیام می‌دهند و ستایش می‌کنند خود این موضوع پیام‌های ارزشمندی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ثقل کار ورزش با جوانان بوده و رهبری در بیانیه گام دوم 41 مرتبه از جوانان نام برده است؛ ازاین‌رو رسالت شما هم سنگین‌تر شده است.

وی افزود: باید بخش ورزش هم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تجدیدنظر کرده و راهکارهای جدید و نوآوری‌هایی داشته باشد تا این بیانیه که نقشه راه 40 ساله دوم انقلاب است در ورزش هم خود را پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید با توجه به محتوای بیانیه به امر ورزش اهتمام داشته و برنامه‌ریزی جدیدتر داشته باشید تا لبیکی به فرموده رهبر معظم انقلاب در این زمینه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رهبری در بیانیه گام دوم همه حوزه‌ها را دیده‌اند و یکی از جاهایی که می‌تواند معنویت و اخلاق را نهادینه کند میدان‌های ورزشی است؛ به همین دلیل ورزشکاران باید معنویت و اخلاق را یاد گرفته و به دیگران یاد بدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار