کد خبر: ۷۶۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 09 July 2019
نیاز  ۵ هزار میلیارد ریالی راز و جرگلان برای توسعه زیرساخت ها

فرماندار راز و جرگلان گفت: این شهرستان مرزی در استان خراسان شمالی به ۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های خود بویژه در راه های مواصلاتی نیاز دارد.

محمد زارعی هدک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان در بخش راه‌های مواصلاتی با مشکلات متعددی مواجه است و به همین دلیل یکی از درخواست‌هایی که به استانداری منعکس شده تا در سفر رئیس جمهور پیشنهاد شود توجه به این بخش است که امیدواریم با گنجاندن آن در مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید و تخصیص اعتبار لازم، مسیر اجرای آن هموار شود.

وی افزود: ساخت راه شهر راز به شیرین دره، راه ایرقایه به قازان قایه و محور مواصلاتی اصلی این شهرستان و هم چنین ساخت مجتمع آبرسانی ۵۵ روستای پرسه سو و هم چنین نواحی صنعتتی در شهرهای تازه تاسیس جرگلان و غلامان از جمله این درخواست هاست.

وی با بیان اینکه ساخت مجتمع‌های ورزشی نیز از نیازهای این شهرستان است افزود: ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی بویژه در پایاب سدها و همچنین دهکده پرورش اسب با توجه به اینکه پرورش اسب یکی از محورهای اصلی اقتصاد این شهرستان است نیز از پروژه‌هایی است که به استانداری پیشنهاد داده‌ایم تا در مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید گنجانده شود.

راز و جرگلان، بخشی مرزی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۱ به شهرستان تبدیل شد و هم اکنون این شهرستان دارای سه بخش غلامان، راز و جرگلان است.
با ارتقای راز و جرگلان به شهرستان، شهر راز به عنوان مرکز بخش راز و شهرستان اعلام شد و بخش غلامان به مرکزیت روستای غلامان و جرگلان به مرکزیت یکه سعود ۲ بخش تابعه آن تعیین شد.
ابن شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۷۵ درصد از مردم آن را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند که دارای مذهب تسنن هستند. از دیگر اقوام این شهرستان می‌توان به رازی‌ها، ترک‌ها، کردها و تات‌ها اشاره کرد.

بارندگی‌های سیل آسای بهار امسال ۲ هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار