کد خبر: ۷۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 13 July 2019
۴ پروژه آبرسانی روستایی خراسان شمالی آماده افتتاح شد

بجنورد - سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، چهار پروژه آبرسانی به روستاها آماده افتتاح شده است.

رمضانعلی حسن زاده اظهار داشت: پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت، شامل آبرسانی به روستاهای شهرستان‌های شیروان، بجنورد، فاروج و راز و جرگلان است و برای اجرای آن در مجموع ۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و ۲ هزار و ۲۰۸ نفر از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

وی افزود: آبرسانی به روستای حلوا چشمه از مجتمع زیدر سرانی، در شهرستان شیروان از پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در سفر دولت به استان است.

وی گفت: برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای حلوا چشمه، مخزن ذخیره آب ۱۵۰ متر مکعبی اجرا شده و اجرای شبکه توزیع به طول یک کیلومتر، حصار کشی به طول ۸۰ متر و خط انتقال به طول ۷.۲ کیلومتر و ۵ باب حوضچه شیر آلات از دیگر اقامات انجام شده در این پروژه است.

حسن زاده با اشاره به تکمیل پروژه آبرسانی به روستای پیربز در بجنورد گفت: برای این پروژه هم مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب، شبکه توزیع به طول چهار کیلومتر، خط انتقال به طول ۶.۱ کیلومتر اجرا شده و علاوه بر آن یک حلقه چاه حفر و تجهیز و راه دسترسی به طول پنج هزار و ۶۴۰ متر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستای گزکوه در شهرستان فاروج هم همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان افتتاح می‌شود گفت: برای این پروژه، یک حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی اظهار داشت: آبرسانی به پاسگاه های مرزیحصارچه و داشلی قلعه در شهرستان راز و جرگلان هم آماده افتتاح شده و برای این پروژه ۱۴ کیلومتر خط انتقال، چهار باب مخزن پمپاژ به حجم ۶۰ مترمکعب و ۶ کیلومتر راه دسترسی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت به استان، پروژه تصفیه خانه آب روستای کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

حسن زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح ساکنان ۳۰ روستا از مزایای آن بهره مند می‌شوند گفت: برای این طرح، بیش از ۳۸ هزار متر خط انتقال، چهار باب ایستگاه پمپاژ و ۱۱ باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت یکهزار و ۴۶۰ مترمکعب ایجاد می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی اظهار داشت: برای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و ۲۱ هزار نفر از ساکنان روستاییان از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار