بجنورد - مردم شهرستان شیروان از زمانیکه اعلام شده که رئیس جمهوری در دومین دور از سفرهای استانی به خراسان شمالی سفر و صبح روز یکشنبه هفته جاری با مردم این شهرستان دیدار می‌کند بی صبرانه منتظر فرارسیدن این لحظه هستند.
کد خبر: ۷۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 13 July 2019

مردم شیروان برای دیدار با رئیس جمهوری آماده می‌شوند

دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی که فردا میزبان کاروان دولت تدبیر و امید است، هم اکنون حال و هوای خاصی پیدا کرده و صدای پای کاروان این دولت، شور و نشاط وصف ناپذیری و لبخندی بر روی لبان مردم نشانده است.

در گوشه و کنار و جای جای شهر و روستاهای شهرستان بنرهای بزرگ عکس از ریاست جمهوری و استقبال از کاروان تدبیر و امید و دیدار مردمی مشاهده می‌شود، پیر و جوان، زن و مرد از طوایف مختلف کرماج، عشایر، ترک، فارس و از جناح‌های مختلف خود را برای استقبال از دولت دوازدهم آماده کرده‌اند.

حضور دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ به این استان و اعتبارات مصوب شده و طرح‌های به بهره برداری رسیده، چهره محرومیت و غبار را از این شهرستان پاک کرده است گویا که اقدامات انجام شده دولت یازدهم و دوازدهم در بحث عمرانی و زیرساخت‌ها ۴۰ سال شهرستان را جلوتر پیش برده و رشد خوبی برای شهرستان در پی داشته است.

مردم این شهرستان در یک هفته اخیر با اعلام خبر سفر دولت به این شهرستان پرشورتر و هیجان انگیزتر از همیشه آماده استقبال و حضور پرشکوه خود هستند تا بار دیگر اقدامات و دستاوردهای بزرگ این دولت که برای همیشه در ذهن مردم این دیار به یادگار خواهد ماند اثبات کنند و با دل‌های مهربان خود میزبان خوبی برای دولت باشند.

گویا بیان مطالبات و مشکلات مردم و پیگیری آن در دور سفر اول دولت باری سنگین از مشکلات آنان را کاسته است و در این برهه از شرایط حساس کشور بار دیگر می‌خواهند با حضور خود ثابت کنند که استقبال از کاروان تدبیر و امید تعهد مردم و مسئولان به نظام محسوب می‌شود.

آنان معتقدند حضور رئیس جمهور و وزرا و معاون وی می‌تواند فرصتی برای بیان مشکلات و ارائه راهکارهای لازم باشد.

یکی از دانشجویان شیروانی در رشته مدیریت مالی گفت: تاکنون اقدامات خوبی از سوی دولت تدبیر و امید در این شهرستان صورت گرفته که قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نبوده و مردم نباید توقع داشته باشند تمام مشکلات به این زودی حل شود زیراکه این خود نیاز به اعتبار و برنامه‌ریزی بلندمدت دارد.

ارسلان دادجو با بیان اینکه این سفر در فرآیند رشد و توسعه شهرستان می‌تواند ما را به جلو پیش ببرد و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد اظهار داشت: علیرغم مشکلات موجود اجازه نمی‌دهیم تا دیگران در کار ما دخالت کنند، همه نظام را دوست داریم و با حضور و استقبال بی نظیر و همیشه در صحنه خود نخواهیم گذاشت مورد سو استفاده دشنان قرار گیریم و آنان این نظام را به سخره بگیرند.

یکی از فعالان اصلاح طلب شیروان افزود: در شرایط موجود در کشور هجمه سنگینی از سوی کانال‌ها و گروه‌های معاند برای ایجاد جدایی بین مردم و مسئولان است که برخی در تلاش‌اند تا عنوان کنند تحریم‌ها اثرگذار بوده است.

عباس ارونقی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نحوه گفتمان مطالبات و مشکلات شهرستان در سفر ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: دولت دوازدهم گام‌های مؤثری برای رفع اشتغال و بیکاری جوانان برداشت و با تسهیلات روستایی و عشایری مشکلات بسیاری برطرف و اشتغالزایی خوبی صورت گرفت ولی این امر باز هم نیازمند نگاه و توجه ویژه از سوی دولتمردان است.

وی با اشاره به مشکل اشتغال و بیکاری جوانان این شهرستان گفت: با تدبیر صورت گرفته دولت برای این موضوع یادگاری از رئیس‌جمهور برای همیشه در ذهن مردم به‌جا خواهد ماند زیراکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب توسعه ازلحاظ کشاورزی و صنعتی و گردشگری است که امیدواریم بتوانیم شاهد برکات خوبی در این سفر باشیم.

ارونقی افزود: مردم برای انسجام بیشتر در این دیدار حضوری پرشکوه‌تر از قبل خواهند داشت.

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان گفت: ۲۵ طرح کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای ارائه و دریافت مصوبه دولت در سفر هفته آینده کاروان تدبیر و امید به استان پیشنهاد شده که مجموعاً ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

سیدوحید میرزامحمدزاده اظهار داشت: طرح‌های حوزه کشاورزی شامل مجتمع گاو مولد ۶ هزار راسی تکمران، ۱۵۰ هکتار گلخانه و در حوزه صنعت توسعه شرکت آبمیوه بهنوش، پالایشگاه بنزین یورو ۵، بازیافت لاستیک و پودر لاستیک، تولید لاستیک کامیون، تولید الکل صنعتی و تجهیزات پزشکی است.

وی گفت: همچنین در بخش گردشگری مجتمع تفریحی، تجاری و گردشگری بیگان، بازارچه صنایع دستی و مجتمع تفریحی، گردشگری و پارک آبی گلیل پیشنهاد شده است.

به گفته فرماندار شیروان مصوبات سفر اول دولت تدبیر و امید به استان خراسان شمالی که در سال ۱۳۹۴ انجام شد، در این شهرستان ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

در سفر یادشده سه طرح برای این شهرستان شامل ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی، آبرسانی به شهر و ساختمان ثبت احوال مصوب شده بود که همگی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

برای طرح‌های یاد شده مجموعاً ۶۰۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود اما تا مرحله بهره برداری از این طرح‌ها در کل ۹۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس جمهوری ۲۳ تیرماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در ورزشگاه شهدای کارگر شیروان در جمع مردم سخنرانی می‌کند و پس از آن نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را افتتاح خواهد کرد.

شماری از وزیران و اعضای هیأت دولت در این سفر، رئیس جمهوری را همراهی می‌کنند که با حضور در شهرستان‌های مختلف علاوه بر دیدارهای مردمی، به افتتاح پروژه خواهند پرداخت.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار