نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ایجاد فضای معنوی در مدارس و کلاس‌های درس گفت: روزانه در مدارس تذکرات معنوی به دانش آموزان گفته شود.
کد خبر: ۷۶۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 04 August 2019
روزانه در مدارس تذکرات معنوی به دانش آموزان گفته شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در همایش طلایه داران تربیت در خراسان شمالی با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار کرد: این بیانیه دریایی است که همه حوزه‌های زندگی را فراگرفته و منشوری تربیتی، سیاسی، اقتصادی در راستای عدالت‌گستری، مبارزه با فساد و معنویت گستری است.

وی با توصیف بیانیه گام دوم به خیر کثیر و آبشار حکمت گفت: آشنایی و قرارگیری در وادی این بیانیه، افراد را در معنویت، علم و بصیرت مستغرق می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خودسازی و جامعه سازی را ازجمله نکات این بیانیه عنوان کرد و افزود: مجموع دو اقدام خودسازی و جامعه سازی به تمدن سازی منتج می‌شود اما نکته حائز اهمیت مقدم بودن فرد سازی بر جامعه سازی است.

وی با تأکید بر لزوم شناخت نقاط حساس تربیتی در تربیت افراد به‌عنوان علت‌ها گفت: همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌های بخش‌هایی از بیانیه گام دوم است که به‌نوعی در آن به ریشه مسائل اشاره‌شده و معرفی‌شده است.

امام‌جمعه بجنورد ازجمله برکات انقلاب را افزایش عیار معنویت و اخلاق در جامعه دینی دانست و ادامه داد: در این بیانیه توصیه نهایی نیز در همین راستا عنوان‌شده و گسترش معنویت و اخلاق در جامعه مورد تأکید قرارگرفته است.

وی با برشمردن عوامل گسترش معنویت و اخلاق در جامعه را توسعه مساجد، دعا و اعمال قرآنی بیان کرد و گفت: این اقدامات جلوه‌های معنویت و اخلاق است که همراه با نماز باید آنها را گسترش داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایجاد فضای معنوی در مدارس و دانشگاه را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: کلاس، مدرسه و دانشگاه باید دانش آموزان و دانشجویان را به فضای معنویت هدایت کند و از درودیوار این فضاها باید معنویت ببارد.

وی در انتها با توصیه نسبت به آموزشی تذکرات معنوی به‌عنوان اقدامی روزانه در مدارس گفت: اقامه نماز یعنی گسترش فرهنگ نماز در زندگی است و باید این گسترش معنویت و اخلاق در فضای جامعه روزبه‌روز گسترش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار