مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: براساس آمار‌های موجود، افرادی با سن ۴۵ سال در استان بازنشسته می‌شوند که این میزان از میانگین کشوری آن پایین‌تر است.
کد خبر: ۷۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 06 August 2019

محمدعلی عباس زاده وحید مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: بازنشستگی در سن ۴۵ سالگی برای سازمان بیمه‌ای تهدید است، زیرا که این افراد به علت اشتغال دوباره در بازار کار، فرصت را از جوانان جویای کار می‌گیرند.

عباس زاده وحید افزود: ۴۰ درصد افراد بازنشسته خراسان شمالی با مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند که ادامه این روند وضعیت منابع سازمان را با چالش مواجه می‌کند.

او بر رفع شرایط سخت و زیان آور در کارخانه‌های تولیدی خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: پتروشیمی و آلومینیا موظف هستند نسبت به شرایط سخت و زیاد آور واحد خود اقدام کند، اما اقدامی موثر در این زمینه انجام نداده اند که بیشتر نیرو‌های این دو صنایع بزرگ استان با سختی کار بازنشسته می‌شوند.

عباس زاده وحید اظهار داشت: استان خراسان شمالی ۱۱۰هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی دارد که ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری ماهانه و یکهزار و ۳۰۰ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نسبت بازنشسته‌ها به بیمه شده‌ها را در خراسان شمالی ۶.۵ دانست و افزود: از این نظر نسبت به کشور بهتر هستیم این شاخص در کشور۴.۵ است.

۳۹ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار