بجنورد- هنرمندان شیروانی و کشوری از یکشنبه شب به مدت پنج روز در قالب برنامه‌های « شب فیروزه‌ای» برنامه‌های هنری و موسیقی محلی را در این شهرستان خراسان شمالی اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 11 August 2019
هنرمندان شیروانی و کشوری در شیروان برنامه اجرا می‌کنند

هنرمندان و بازیگران مطرح کشوری و همچنین هنرمندان موسیقی مقامی و محلی شیروان هر شب به مدت چهار ساعت در مجموعه تفریحی شیرکوه شیروان برنامه اجرا می‌کنند که اجرای این برنامه با مشارکت اداره فرهنگی اجتماعی  شهرداری و دیگر مراکز فرهنگی انجام می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان هدف از برگزاری این برنامه ها، ایجاد روحیه نشاط در بین خانواده ها بویژه مسافران گذری از این خطه دانست.

زهره بابایی افزود: قرار است برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده از شبکه پنج تهران و همچنین شبکه استانی اترک پخش مستقیم شود.

وی گفت: در حاشیه اجرای برنامه های هنری، صنایع دستی و هنری شهرستان شیروان بویژه دست بافته های عشایر این خطه هم در معرض دید عموم قرار می گیرد.

هم اکنون 150 نفر در عرصه موسیقی مقامی شیروان فعالیت دارند.

برای تقویت موسیقی اصیل شهرستان و همچنین در راستای تقویت فرهنگ بومی، محلی، آیین ها و سنت های دیرینه مردم باید بیشتر از هنر هنرمندان محلی استفاده تا سنت های گذشته هنری زنده شود.

تاکنون شماری از هنرمندان این شهرستان در زمینه موسیقی مقامی موفق به کسب مقام های کشوری و بین المللی شده اند و این زمینه خوبی برای ترویج این رشته از موسیقی است.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار