مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه‌ای شهر بجنورد همانند باغچق، علی آباد، ینگه قلعه، کلاته آذرسا و محمد علی پهلوان پایین است.
کد خبر: ۷۹۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ 21 October 2019

غلامحسین ساقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه‌ای شهر بجنورد همانند باغچق، علی آباد، ینگه قلعه، کلاته آذرسا و محمد علی پهلوان پایین است

وی راهکار خروج از این شرایط را تکمیل رینگ شمالی طرح انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد عنوان کرد و افزود: با تکمیل رینگ شمالی شهر بجنورد که مهم‌ترین پروژه آبرسانی استان محسوب می‌شود، هم تمامی شهروندان از آب سد شیرین دره برخوردار شده و هم کیفیت آب روستای حواشی شهر بجنورد نیز بهبود پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون 32 حلقه چاه جهت اجرا جانمایی شده است تصریح کرد: از این تعداد 24 حلقه چاه حفاری و وارد مدار نیز شده است. در سال جاری نیز مهم‌ترین برنامه پیش روی این شرکت تقویت مخازن است به طوری که در حال حاضر 59 هزار متر مکعب مخزن در 16 نقطه استان در حال اجرا است و بسیاری از آنها تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ساقی در ادامه با اشاره به تعهد 10 درصدی آب و فاضلاب خراسان شمالی در راستای بهره برداری از تصفیه خانه‌ها در سال جاری در کشور بیان داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه خانه‌های اسفراین، آشخانه و شیروان بخش مهمی از عقب‌ماندگی خراسان شمالی در حوزه فاضلاب شهری جبران خواهد شد. هدف‌گذاری این شرکت در سال 1400 رقم 58 درصد است به طوری که در پایان سال مذکور 58 درصد مردم استان باید از فاضلاب شهری برخوردار باشند.

وی در پایان با بیان این مطلب که طی 6 ماه نخست سال جاری مصرف آب در استان نسبت مدت مشابه در سال گذشته 0/3 درصد افزایش داشته است٬ افزود: در بازه زمانی مذکور مصرف غیرخانگی 6.3 درصد کاهش و مصرف خانگی نیز دو درصد افزایش داشته است اما در مجموع مصرف آب در 6 ماهه نخست نسبت به سال گذشته 0/3 درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت با کاهش 1.2 درصدی تولید نیز مواجه بوده‌ایم.

انتهای پیام/ ع

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار