کد خبر: ۷۹۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 21 October 2019

پزشک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: درمان قطعی برای مبتلایان به آلزایمر وجود ندارد و دارو درمانی، از افزایش علایم پیشگیری و سیر بیماری را کندتر می کند.

دکتر مهدیه وردی پور افزود: با توجه به اینکه بیماری آلزایمر یک بیماری دژنراتیو مغزی است و در آن برخی از سلول های مغزی دچار آسیب می شوند تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

‎وی ادامه داد: با این حال روش هایی وجود دارند که از آنها می توان برای کند شدن پیشرفت بیماری و علایم ان استفاده کرد، یادگیری زبان، حل جدول، مطالعه، ورزش های هوازی و هر عملی که سبب افزایش فعالیت مغز شود، در پیشگیری از آلزایمر تأثیر به سزایی دارد.

‎ وردی پور، با بیان اینکه حفظ روابط اجتماعی یکی از راهکار های موثر در پیشرفت علایم این بیماری است، ادامه داد: ادامه ارتباطات اجتماعی و فعالیت های اجتماعی در دوران میانسالی و بعد از بازنشستگی در به تعویق انداختن علایم آلزایمر کمک کننده است.

‎وی به تأثیر ژنتیک در بروز آلزایمر اشاره و تصریح کرد: پیروی از اصول تغذیه مدیترانه ای شامل مصرف ماهی، زیتون و سبزی و میوه فراوان و همچنین گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی یکی از راه های موثر جهت جلوگیری از ظهور زودرس علایم این بیماری است.

‎وی به دیگر عوامل خطر ساز بیماری آلزایمر اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف الکل و دخانیات، پرکاری و کم کاری تیرویید، ضربه های مکرر به سر، استرس های زیاد، عفونت های مغزی، کم خوابی، بیماری های قلبی و عروقی و مصرف برخی داروها جزو عوامل خطر برای بروز فراموشی و زوال مغزی هستند که قابل پیشگیری و حتی قابل درمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار