خانم یغمایی: نرخ مشارکت اقتصادی زنان خراسان شمالی در پاییز ۹۸ درصدر مشارکت اقتصادی زنان کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 09 May 2020

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: پاییز سال ۹۸زنان خراسان شمالی؛ در صدر مشارکت اقتصادی زنان کشور خراسان شمالی با 23 و نیم درصد نرخ مشارکت اقتصادی زنان، در جمع سه استان بالای کشور قرار گرفت.

ملیحه یغمایی افزود: نرخ بیکاری زنان استان هم در همین فصل، در مقایسه با میانگین کشوری با فاصله قابل توجهی کمتر است که دلیل آن می تواند به جمعیت روستایی ۴۵ درصدی استان مرتبط باشد که زنان روستایی سهم قابل توجهی در اقتصاد روستایی بر عهده دارند.
وی گفت:بالابودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان مزیت بزرگی است اما به علت نبود تکمیل زنجیره تولید و تصاحب نشدن سهم مناسبی از بازار ، سودآوری این فعالیت ها به فروش محصولات در بازارهای محلی محدود می شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری گفت:تلاش داریم در گام اول با ارتقای سواد زنان روستایی به ارتقای آگاهی آنان برای بهره برداری بهتر تولیدات کمک کنیم.

یغمایی افزود: تفاهم نامه ای برای جهش میزان سواد امسال استان، به میزان ده درصد با مبلغ ۲۰ میلیارد با سازمان سواد آموزی کشور منعقد کردیم.
وی گفت: استفاده از فرصت تشکیل تعاونی های زنان در قالب های مختلف صنفی و خوشه ای با توجه به مشارکت پذیری زنان خراسان شمالی نیز از اولویت هایی است که امسال هم به آن بیشتر توجه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار