مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مرمت بافت تاریخی روستای روئین که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.
کد خبر: ۸۴۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 11 May 2020

حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پایگاه مرمت بافت تاریخی روستای هدف گردشگری رویین از سال ۹۷ شروع به کار کرده است، گفت: تاکنون اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است.

یزدان‌پناه عنوان کرد: این اعتبار جهت سنگ‌فرش و جداره سازی، مطالعه جی‌ای اس، مرمت و استحکام‌بخشی منازل از محل اعتبارات ملی و دفتر حفظ و احیاء بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی هزینه شده است.

او گفت: از ابتدای کار تاکنون بیش از پنجاه نفر استادکار و نیروی کار از اهالی بومی منطقه مشغول به کار شدند و همچنین مصالح موردنیاز نیز از مصالح‌فروشی روستا تهیه می‌شود که این امر باعث اشتغال‌زایی در روستا شده است.

او با اشاره به همراهی مالکان در امر مرمت، عنوان کرد: با اولویت قرار دادن مرمت و مقاوم‌سازی منازل افراد بی‌بضاعت، تعداد منازل مرمتی که در دستور کار قرارگرفته‌اند بیشتر شده و مشارکت مالکان با پایگاه نیز افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: اقدامات انجام‌شده در بیشتر بنا‌ها شامل آواربرداری، سبک‌سازی بام و اجرای سقف سبک و سنتی، تقویت پی و دیوارها، ساماندهی محوطه و... است.

روستای هدف گردشگری روستای روئین در ۲۷ کیلومتری شمال اسفراین واقع‌شده و آب‌وهوای معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پربرف و تابستان‌های معتدل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار