مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی بر امکان ریزش و عدم تداوم همکاری مردم در سال جاری تأکید کرد و گفت: به علت عدم اجبار بر عضویت در این بیمه و همچنین کاهش منابع درآمدی جامعه هدف از کرونا امکان ریزش و عدم تداوم عضویت توسط مردم وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 31 May 2020

محمدرضا غلامزاده صبح امروز در نشست توسعه و اشتغال پایدار روستایی خراسان شمالی اظهار کرد: بیمه‌های روستاییان عشایر در سال گذشته با اقبال مناسبی از سوی جامعه هدف استان مواجه شد و رتبه مناسبی در کشور برای خراسان شمالی کسب شد.

وی با اعلام تغییر جامعه هدف بیمه روستاییان و عشایر در سال ۹۹ گفت: علاوه بر سرپرستان خانوار، در سال ۹۹ می‌توان تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، روستاییان و عشایر در این طرح ثبت‌نام کنند که تخمین ۱۷۹ هزار نفر در استان می‌شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: شهرستان گرمه با ۱۷ درصد رشد پوشش در سال ۹۸ به‌عنوان بیشترین افزایش ضریب پوشش در استان شناخته می‌شود و پس‌ازآن راز و جرگلان به تعداد ۶ سال گذشته در سال ۹۸ ضریب پوشش خود را افزایش داده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از کمک‌های کمیته امداد از افراد تحت پوشش، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده ۵ هزار مددجو در استان شرایط عضویت در بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را دارند که به علت کمبود منابع اعتباری کمیته امداد تاکنون امکان پرداخت حق بیمه آنان میسر نشده است.

غلامزاده از وجود تفاهم‌نامه پوشش ۱۴۵ هزارنفری مددجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: استان خراسان شمالی تاکنون از این ظرفیت کشوری استفاده نکرده و می‌توان با رایزنی، مددجویان استان را از این تفاهم‌نامه و حمایت بهره‌مند کرد.

وی از عدم پوشش هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار عشایری در استان خبر داد و افزود: ۲۳ درصد سرپرستان خانوار عشایری استان از این طرح استقبال نکرده‌اند که پیشنهاد می‌شود با تأمین اعتباری ۵۰۰ میلیون تومانی این افراد تحت پوشش قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در انتها بر امکان ریزش و عدم تداوم همکاری مردم در سال جاری تأکید کرد و گفت: به علت عدم اجبار بر عضویت در این بیمه و همچنین کاهش منابع درآمدی جامعه هدف از کرونا امکان ریزش و عدم تداوم عضویت توسط مردم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار