کد خبر: ۸۵۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 07 June 2020

سیداحمد هاشمی اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۳ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تا ظهر ۱۸ خرداد، ۲ هزار و ۳۷۷ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۵۸ نفر بستری و هزار و ۴۱۹ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز ۱۳۷ باقی ماند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها بیان کرد: در شهرستان‌های بجنورد هزار و ۲۷۶ نفر، شیروان ۲۷۳ نفر، فاروج ۱۴۶ نفر، مانه و سملقان ۲۲۷ نفر، جاجرم ۷۱ نفر، گرمه ۵۲ نفر، راز و جرگلان ۱۵۰ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۸۱۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی در انتها گفت: آزمایش ۳ هزار و ۶۸۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار