۲۶۰ تیم مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۸۶۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 09 June 2020

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۶۰ تیم با عضویت دو آماده باش تیم‌های مقابله با آتش سوزی‌های احتمالیهزار و ۶۶۴ نیروی آموزش دیده در استان در حالت آماده باش قراردارند تا در صورت بروز آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی وارد عملیات مقابله‌ای شوند.

حسن وحید، افزود: این در حالی است که این اداره کل برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی از تجهیزات و ماشین آلات به روز و کافی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه نقشه نقاط بحرانی بروز حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان تهیه شده، گفت: در این نقشه مشخص شده است که ۳۰ درصد از مناطق خراسان شمالی در شرایط بحرانی، ۴۰ درصد از مناطق در شرایط نیمه بحرانی و مابقی مناطق در شرایط عادی قرار دارند.

  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عوامل انسانی از جمله شکارچیان و گردشگران در مناطق جنگلی و تفرجگاهی را از مهمترین علت بروز آتش سوزی‌ها طی چند سال اخیر در استان عنوان کرد و خواستار اختصاص اعتبارات دولتی به ادارات کل منابع طبیعی استان از جمله خراسان شمالی برای خرید تجهیزات به روز برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی شد.
  • وحید افزود: ردیف بودجه‌ای برای این بخش در بودجه‌های سالانه چند سال اخیر صفر بوده است.
    وی همچنین خرید تجهیزات اطفای حریق از محل منابع اعتباری در اختیار دهیاری‌ها به همکاری با جوامع محلی برای مهار و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی را خواستار شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار