کد خبر: ۸۶۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 09 June 2020

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خراسان شمالی گفت: زورخانه فاروج طی سه سال گذشته به بهره برداری رسید اما هم اکنون بلااستفاده باقی مانده و از آن هیچ استفاده ای نمی شود.

الیاس امیرآبادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این زورخانه، استاندارد و برای انجام ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بسیار مناسب است، اظهارکرد: طی این سه سال هیچ اقدام خاصی برای انجام ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در این زورخانه و یا فعال کردن هیات ورزشی در این ارتباط نشده است.

وی افزود: این نگرانی وجود دارد که مبادا این زورخانه تغییر کاربری داده شود و تبدیل به یک سالن ورزشی و ... شود.

امیرآبادی در ارتباط با وجود زورخانه در سایر شهرستان های این استان بیان کرد: جاجرم با وجود اینکه یک شهرستان قدیمی است، زورخانه ندارد و ورزش زورخانه ای در محل سالن ورزش های رزمی انجام می شود.

وی ادامه داد: ساخت زورخانه در این شهر از پروژه های ملی بوده که اجرای آن به مرحله فندانسیون رسیده است اما به علت عدم پیگیری، فندانسیون ریخته است.

رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خراسان شمالی با بیان اینکه شهر گرمه دارای زورخانه است، تصریح کرد: پروژه ساخت زورخانه در راز و جرگلان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه در شیروان به پایان رسیده و فقط اعتبار برای تجهیز آن نیاز است.

به گفته وی در شهر بجنورد نیز گود زورخانه در بخش های جنوبی وجود دارد و باید در بخش های شمالی آن ایجاد شود.

امیرآبادی در ادامه با تاکید بر اینکه به منظور ترویج فرهنگ پهلوانی، از خانواده ها شروع کرده ایم، تصریح کرد: در این ارتباط کلاس هایی را برای دانش آموزان برگزار کرده ایم و در این کلاس ها در ارتباط با مرام نامه های پهلوانی برای دانش آموزان صحبت می شود.

وی تاکیدکرد: انجام فعالیت هایی همچون کمک های مومنانه و تبلیغ آن ها در مکان هایی همچون فضای مجازی تاثیر خیلی زیادی در ترویج فرهنگ پهلوانی میان مردم دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار