مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی با اشاره به سن زندانیان استان گفت: بالغ‌بر ۸۲ درصد مجرمان و زندانیان خراسان شمالی کمتر از ۴۵ سال سن دارند و سن زندانیان در حال کاهش است.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 22 June 2020
حرکت سن مجرمان خراسان شمالی به سمت جوانی

مجتبی محمدی صبح امروز در نشست خبری اداره کل زندان‌های خراسان شمالی به وضعیت زندانیان در شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: هیچ‌کدام از کارمندان و زندانیان استان در زندان‌های خراسان شمالی به کرونا مبتلا نشدند.

وی افزود: در مرخصی زندانیان به دلیل شیوع کرونا ۱۲۵۶ مرخصی زندانی اعمال شد که در پی این اقدام ۱۱۳ نفر از زندانیان نیز در این ایام آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی از جوان شدن و کاهش سن مجرمین در استان خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۱ و ۶۵ صدم درصد مجرمین زیر ۱۸ سال، ۲۰ درصد ۱۸ تا ۲۵ سال، ۶۲ درصد مجرمین ۲۶ تا ۴۵ درصد هستند که بر اساس تحلیل‌های انجام‌شده مجرمین در حال جوان شدن است.

وی به وضعیت تحصیلی مجرمان و زندانیان نیز اشاره کرد و افزود: ۱۲ درصد زندانیان استان بی‌سواد هستند و ۶۰ درصد زیر دیپلم، ۱۶ درصد دیپلم و ۹ درصد زندانیان استان نیز تحصیلات فوق‌دیپلم تا دکترا را دارند.

محمدی درباره جمعیت کیفری استان نیز خاطرنشان کرد: از هر یکصد هزار نفر جمعیت استان ۲۰۵ نفر زندانی هستند و از هر یک‌صد هزار ۳۶۵ نفر وارد زندان‌های استان می‌شوند که درمجموع سرقت، ربودن اموال غیر، جرائم علیه اشخاص و جرائم مواد مخدر در صدر جرائم زندانیان استان است.

وی در انتها از عفو ۵۷۰ نفر در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۸۶۴ نفر از زندانیان نیز در سال گذشته آزاد شدند.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار