کد خبر: ۹۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 09 September 2015
رئیس جمهور روسیه "مبارزه هماهنگ" در بر ابر تروریسم اسلامی را خواستار شده و احتمال حملات هوایی علیه مواضع "دولت اسلامی" در سوریه را رد نمی کند.
ولا دیمیر پو تین، رئیس جمهور روسیه گزا رش های رسانه ها را دربا ره حملات هو ایی روسیه در حما یت از رژیم سوریه رد کرد، اما ا حتمال انجام چنین حملاتی را در آ ینده منتفی ندانست. روز جمعه، پو تین در شهر ولادی وستوک گفت، بسیار "زود هنگام" است که بگوییم روسیه "امروز" آماده انجام "حملات مشخص وبرنامه ریزی شده" علیه موا ضع "دولت اسلامی" (IS) به پیروی از الگوی حملات هوایی آمر یکا می باشد. وی همچنین تأکید کرد با ا ین حال، روسیه "همچنان" از سوریه به روش ها ی مختلفی از جمله تحویل سلاح و تجهیزات نظا می و آموزش سربازان آن، پشتیبانی می کند.
طی روز های اخیر، رسانه های اسرائیلی و غربی در مورد مداخله نظامی مستقیم روسیه در حما یت از رژیم بشار اسد، حاکم سوریه گمانه زنی هایی کرده بودند. روز چهارشنبه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی پو تین گفت "نباید این گزارش ها را باور کرد."
در شهر ولادی وستوک، پو تین تصریح کرد مسکو در حال حاضر برای ایجاد "ائتلاف بین المللی به منظور مبارزه با تروریسم و افراط گرایی" تلاش می کند. او دربا ره این موضوع تماس های تلفنی متعددی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمر یکا و با رهبران تر کیه، عربستان سعودی، اردن، مصر "و دیگر همکا ران و همتا یان خود داشته است."
"متحد سازی نیروها در مبارزه با تروریسم"
حتی اگر در حال حا ضر ممکن نیست "در میدان جنگ" بتوان "همکا ری مشترکی" را بین کشورهایی که "علاقمند به مبارزه با تر وریسم" هستند به وجود آورد، لازم است "بین آنها هماهنگی ایجاد کرد." "ایجاد وحدت و یکپارچگی بین نیرو های مبارزه کننده علیه تروریسم" باید "به موازات" "روند های سیاسی در سوریه" باشد.
حکومت مسکو از مدت ها پیش تلاش کرده است اسد را در مبارزه علیه داعش به عنوان شریک مشروع و قابل قبولی معرفی کند. پو تین با اشاره به شمار و وضعیت پناهندگان و فراریان از خاور میانه گفت، "مردم از رژیم بشا ر اسد فرار نمی کنند، بلکه از دست داعش می گریزند."
پوتین همچنین در شهر ولادی وستوک تأکید کرد، رئیس جمهور سوریه هم اکنون از بر گزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام به منظور پایان دادن به جنگ حمایت کرده و علاقمند و حاضر به برقرا ری تماس با به اصطلاح "مخالفان مسالمت جو" می باشد. طی ماه های اخیر، بحث و مذاکراتی با نمایندگان احزاب سوریه درگیر این جنگ در مسکو صورت گرفته بود. پوتین گفت اسد موافق است نمایندگانی از "مخالفان مسالمت¬جو" را وارد دولت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار