شریکیان-مدیر امور باغبانی
کد خبر: ۹۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 09 September 2015

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه 48 درصد باغ های استان به کشت انگور اختصاص دارد اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت انگور در استان 15 هزار و 824 هکتار می باشد که از این میزان هشت هزار و 24 هکتار انگور سلطانی است.
علی اصغر شریکیان با بیان اینکه 50 درصد باغ های استان از نوع انگور سلطانی است، برآورد کرد: تولید انگور در سال جاری در این استان 74 هزار و 500 تن باشد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت:بیشترین سطح زیر کشت و تولید مربوط به شهرستان های شیروان و فاروج است.
شریکیان افزود: به دلیل بارندگی های خوب تولید انگور امسال در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش خواهد داشت که برآورد میزان تولید کشمش امسال با میانگین بازدهی 25 درصد، 18 هزار و 600 تن است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیشترین سطح کشت انگور در این استان را مربوط به گونه 'کلاهداری و سلطانی' دانست و گفت: عسکری، بیدانه سلطانی، لعل و یاقوتی از دیگر گونه های انگور این استان است.
شریکیان شروع برداشت محصول در این استان را نیمه شهریورماه تا نیمه مهر ماه عنوان کرد و افزود: به کشاورزان توصیه می شود محصول خود را به موقع جمع آوری کنند چرا که در صورت تاخیر و بارندگی ها، کیفیت محصول پایین و دچار آسیب می شود.
به گفته وی سال گذشته مقداری از انگور تولیدی استان به خارج از کشور صادر شد و امسال قرار است بخشی از این محصول تولیدی صادر شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار