مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه دولت در ابتدای سال ۹۹ تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده در ازای حفظ شغل اختصاص داد، یادآور شد: با توجه به میزان بالای خسارت وارد شده به صنعت گردشگری در پی‌شیوع ویروس کرونا، تداوم و افزایش محدودیت‌های اعمال شده برای سفر و مکفی نبودن این تسهیلات در جبران خسارت، بر اساس مصوبه جدید سقف حمایت‌های جبرانی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 26 November 2020
به گزارش ایرنا «احمد توصیفیان»با بیان اینکه ثبت نام فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی بر روی سامانه کارا از پنجشنبه (۲۹ آبان) آغاز شده، افزود: این تسهیلات براساس نوع فعالیت، از راهنمایان سفر و سفره‌خانه‌های سنتی، تا واحد‌های بومگردی و هتلداران و مقیاس واحد صنفی و درجه و ستاره تاسیسات گردشگری، از حداقل ۱۶ تا حداکثر ۹۰۰ میلیون تومان متغیر بوده و نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۲ درصد است.

وی درخصوص دستورالعمل جدید اعطای تسهیلات واحد‌های بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا درحوزه گردشگری براساس شیوه بنگاه محوری، اظهار داشت: فعالان گردشگری برای بازپرداخت این وام از دوره تنفس برخودار هستند و پرداخت اقساط از اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه دولت در ابتدای سال ۹۹ تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده در ازای حفظ شغل اختصاص داد، یادآور شد: با توجه به میزان بالای خسارت وارد شده به صنعت گردشگری در پی‌شیوع ویروس کرونا، تداوم و افزایش محدودیت‌های اعمال شده برای سفر و مکفی نبودن این تسهیلات در جبران خسارت، بر اساس مصوبه جدید سقف حمایت‌های جبرانی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به مفاد این دستورالعمل که در کارگروه اقتصادی مقابله با پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و پرداخت تسهیلات جدید به کسب و کار‌های آسیب‌دیده حوزه گردشگری براساس بنگاه محوری مصوب شد، افزود: مرجع بررسی و تایید درخواست‌ها و اطلاعات تخصصی متقاضیان، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تعیین شده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری این وزارتخانه نسبت به طراحی فرآیند تعریف شده در بستر سامانه اقدام می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: درهمین ارتباط پرداخت تمام هزینه‌ها و بدهی‌های فعالان گردشگری (مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی، قبوض حامل‌های انرژی) تا پایان سال ۹۹ به تعویق افتاده است.

توصیفیان مقدار این تسهیلات را براساس دستورالعمل تسهیلات کرونایی حوزه گردشگری، برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان و موسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گفته وی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کرونایی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تسهیلات جبران خسارات دوران کرونا برای هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، هتل آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمان پذیر‌ها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده، ادامه داد: سفره‌خانه‌های سنتی، واحد‌های پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دارند، براساس نوع و درجه واحد، بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

توصیفیان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی برای کسب و کار‌های آسیب‌دیده حوزه گردشگری به ۲۰ بانک، بازپرداخت اقساط این تسهیلات را از اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و ادامه داد: این تنفس به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و اینکه با افزایش محدودیت‌های سفر و مشخص نبودن پایان کرونا و نبود چشم انداز روشن حداقل در ماه‌های آتی، برای رونق گردشگری تا پایان سال، در نظر گرفته شده است.

وی تشریح کرد: بر اساس ماده ۴ دستورالعمل ابلاغی، آن دسته از فعالان و تاسیسات گردشگری که قبل از ابلاغ این دستورالعمل (به استناد دستورالعمل قبلی) از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا استفاده کردند، چنانچه دوباره درخواست دریافت تسهیلات داشته باشند، پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات، مطابق این دستورالعمل امکان پذیر است.

اواخر اریبهشت امسال در پی بروز تبعات اقتصادی شیوع کرونا، سامانه کارا در کنار ۲ بخش «اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر» بخش جدیدی را به نام «تسهیلات دوره کرونا» تعریف کرد که در مرحله نخست فعالیت، بر اساس داده‌هایی که در اختیار معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد به کارفرمایان مشمول پیامک ارسال شد تادر صورت تایید، متقاضیان و کارفرمایان ثبت‌نام خود را در سامانه کارا آغاز کنند تا پس از ارسال اطلاعات آن‌ها به بانک عامل، تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار