۱۵ فرد مبتلا به ویروس کرونای بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته در ادامه وضعیت قرمز شیوع این بیماری جان باختند.
کد خبر: ۹۲۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 30 November 2020

دو روز پیش تعداد فوتی‌های کووید .۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه روز رسید ولی امروز با وجود کاهش هفت نفر تعداد فوتی‌ها، همچنان ۲ رقمی است.

برابر آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان به یک‌هزار و ۵۶ نفر رسیده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذر ماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در ادامه وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در این استان با بستری شدن ۶۴ بیمار جدید، هم‌اکنون ۴۷۰ فرد مبتلا به کووید .۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند که این آمار نشان دهنده کاهش ۲۰ نفری تعداد افراد بستری جدید در شبانه روز گذشته است.

تعداد افراد بدحال مبتلا به کووید .۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل هم که طی ۲ هفته اخیر افزایش یافته، به ۷۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید .۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۶۰ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان نگران‌کننده است ولی شواهد نشان می دهد که مبتلایان جدید در حال کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا بویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل سرد سال و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا، بحرانی خواند و اضافه کرد: با توجه به روند رو به صعود و روزانه شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا یک ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود ۶ هفته قبل روند صعودی ابتلاء آغاز شده که ادامه دارد.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل، تابستان امسال به ۴۳۲ مورد رسیده بود که این رکورد در روزهای اخیر شکسته و هشت روز پیش به ۵۰۳ مورد رسید.

هم‌اکنون با تکمیل ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید کرونا و با ادامه روند فعلی، فشار مضاعفی بر مراکز درمانی استان اردبیل در خصوص پذیرش و درمان مبتلایان کرونا وارد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار