اینبار کانون خیزش پیک چهارم کرونا استان همسایه جنوبی ایلام یعنی خوزستان است وهمین همسایگی و مراودات مردمان شهرستان های جنوبی استان ایلام با خوزستان مسیر را برای شیوع گسترده آن در سطح استان هموار نموده است . موج خطرناکی که آثار آن به وضوح در شهرستان های جنوبی استان مشهود است
کد خبر: ۹۴۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ 20 February 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با فروکش کردن پیک سوم کرونا در استان ایلام ،به رغم هشدارهای صریح رسانه ای وتاکید مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر مخاطرات عادی انگاری شرایط از سوی مردم ،اما متاسفانه مردم ما با بی توجهی تمام از کنار انذارها وتوصیه ها عبور کردند .

تاکنون نتیجه این عادی انگاری ها که ریشه آن را باید در عادی سازی وضعیت از سوی مسئولین دستگاههای مرتبط وستاد کرونا جستجو کرد ،به این نکته مهم ختم شده  که مردم و مسئولین مقابله با شیوع کرونا ،به نقطه صفر بازگشته اند .

هرچند نمی توان ادعا کرد که آغاز پیک چهارم شیوع کرونا آنهم از نوع انگلیسی آن ،نتیجه بی توجهی مردم استان به دستورالعمل های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری هاست ،اما بدلیل فاصله گرفتن مردم از دستورالعملهای پیشگیرانه ،مقابله با  پیک چهارم ،بدلیل متفاوت بودن آن به مراتب سخت تر از پیک های پیشین خواهد بود .

چرا که در طول یکسال گذشته هزینه های فراوانی بر مردم و  فشار فراوانی بر وزارت بهداشت و رسانه ها وارد آمد تا افکارعمومی را مجاب به همزیستی با این اپیدمی نموده به نحوی که در مراودات اجتماعی خود همواره نکات پیشگیرانه ،دستورالعمل های بهداشتی وفاصله گذاری فیزیکی را لحاظ نمایند.

اما اینک عادی انگاری متعاقب کاهش آمار شیوع کرونا ومرگ ومیرهای ناشی از آن باعث شده تا مردم از دستورالعمل های پیشگیرانه فاصله گرفته و به نوعی به نقطه سر خط باز گردند ،موضوعی که به دلیل همزمانی آن با آغاز پیک چهارم شیوع در استان ،می تواند شرایط سخت وخطرناکی را بر مردم ما تحمیل نماید .

نکته قابل تامل اینکه ،اینبار کانون خیزش پیک چهارم کرونا استان همسایه جنوبی ایلام یعنی خوزستان است وهمین همسایگی و مراودات مردمان شهرستان های جنوبی استان ایلام با خوزستان، مسیر را برای شیوع گسترده آن در سطح استان هموار نموده است . موج خطرناکی که آثار آن به وضوح در شهرستان های جنوبی استان نمایان  است .

همانگونه که در خبرها آمده بود ؛اینبار  استان های خوزستان ،ایلام،هرمزگان و چهار محال وبختیاری کانون ومبدا آغاز شیوع پیک چهار کرونا از نوع انگلیسی هستند و تقارن بازگشت کرونا و بازگشت مردم به شرایط عادی، خطرناک ترین سناریویی است که پیش روی مردم ما قرار گرفته است .

از اینرو تنهاترین وموثرین راه برای غلبه بر شرایط پیش روی مردم ،بازگشت سریع آنان به شرایط بازدارنده ماههای پیش است . مردم باید بدانند که پیک چهارم کرونا به دلیل شرایط متفاوت این اپیدمی ،اعم از سرعت انتشار و درگیر نمودن سنین پایین ،به مراتب خطرناک تر از پیک های پیشین بوده و اگر سریع به پروتکل ها بازنگردند، به یقین باید روزهای سختی را تجربه کنند.

مردم خوب ما !اگر بچه هایتان ،نور چشمانتان ،جگر گوشه هایتان همان کسانی که شب و روز برایشان تلاش می کنید برایتان عزیز هستند که صدالبته هستند !به دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی و رعایت پروتکل ها بازگردید ،بازگشت شما می تواند این مهمان ناخوانده را از خانه هایتان براند !

زنگ خطر پیک چهارم کرونا از شهرستان های جنوبی استان به صدا در آمده است !استان ما هم کوچک است و در آنی سراسر شهرستان ها را در خواهد نوردید !این زنگ خطر را جدی بگیرید! بیاید مراقب سلامت خود وعزیزانتان باشید !باهم ،درکنار هم با رعایت اصول بهداشتی ومراقبتی ،سالها درکنار هم باقی بمانیم ، اگر شرایط را درک کنیم و  بخواهیم، می توانیم عمری را با هم به خوبی وخوشی سپری کنیم ،این دوران سخت هم به سرخواهد رسید ،مراقب هم باشیم !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار