رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس گفت: کارفرمایان این شهرستان سال گذشته به دلیل به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز ، ۹ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال جریمه شدند.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 12 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» بهنام بهداروند گفت: در این مدت ۱۳۷ مورد  شناسایی اتباع بیگانه در شهرستان فردیس  انجام شد که  آزاد سازی فرصت های شغلی به نفع کارگران ایرانی انجام شد.

وی ادامه داد: میزان جریمه کارفرمان متخلف براساس تعداد نفرات  و روزهای کارکرد آنها  محاسبه می شود.

بهداروند اظهار داشت: طبق قانون کارفرمایان در هیچ یک از واحدهای صنفی، کارگاه های ساختمانی، تولیدی و صنعتی حق به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز را ندارند.

وی با اشار به اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ فقره پرونده شکایت کارگری کارفرمایی بررسی و احکام مربوطه صادر شد، افزود: از این تعداد پرونده ۴۵۲ مورد در مرحله تجدید نظر مورد بررسی مجدد قرار گرفت و یک هزار و ۳۷۹ مورد بازرسی از مراکز صنعتی تولیدی و صنفی در خصوص اجرای مقررات قانون کار و با موضوعات روابط کار ایمنی و شرایط کارگری انجام شد.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس گفت: ۱۳ مورد تشکیل شرکتهای تعاونی در شهرستان سال گذشته محقق شده که اشتغال ۱۰۲ نفر را به دنبال داشته است.

بهداروند افزود : اداره تعاون ،کار رفاه اجتماعی شهرستان فردیس رتبه اول بازرسی را در اجرای مقررات قانون کار  را در سطح استان البرز به دست آورده است.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهرکرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار