معصومه حسنی خوانسار در گفتگو با تابناک:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس فعالیت اغلب کتابخانه‌های عمومی استان در فضای مجازی انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 13 April 2021

معصومه حسنی خوانسار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان نشست‌ها و برنامه‌های مناسبتی را خواهیم داشت که در صورت ابلاغ دستورات لازم، اجرایی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اوج گیری مجدد بیماری کرونا و قرمز شدن رنگ اغلب شهرستان‌های استان، کتابخانه‌های عمومی در این مناطق هیچ گونه فعالیت حضوری ندارند و تعطیل می‌باشند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان‌های قرمز، فعالیت کتاب داران از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و در شهرستان‌هایی که وضعیت زرد یا نارنجی هستند طبق بخشنامه داخلی نهاد کتابخانه‌ها عمل می‌شود، اما به صورت کلی در این مناطق خدمات کتابخانه‌ای به صورت حضوری ارائه نمی‌شود و فقط کتابداران داخل کتابخانه حضور دارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی، فعالیت کتابخانه‌ها از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کتابداران پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در فضای‌های مجازی کتابداران به معرفی کتاب‌ها می‌پردازند و فعالیت‌هایی را در قالب مسابقات نقاشی، کاردستی، قصه گویی و معرفی داستان‌های ویژه کودکان از طریق کتابخانه برای اعضا به اشتراک می‌گذارند.

حسنی خوانسار تاکید کرد: در استان هر کتابخانه عمومی حداقل ۲ کانال در فضای مجازی دارد که مخاطبان آن اعضای کتابخانه عمومی هستند و تا کنون استقبال قابل قبولی از این امر شده و حدود ۳۰ هزار نفر کانال‌های مربوطه را دنبال می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار