رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری خانمی که اقدام به تهدید، توهین و مزاحمت برای همکار خود در شبکه اجتماعی واتساپ نموده بود،خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 13 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه خبری، پلیس سرهنگ" روح الله شهبازی پور" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده اش با انتشار پیام های توهین آمیز ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکیه تحقیق به عمل آمد و ایشان اظهار داشت که فردی ناشناس با شماره های مختلف در شبکه اجتماعی واتساپ با انتساب افترا و انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت برای وی شده و این امر موجب نگرانی شاکیه شده و از این پلیس تقاضای رسیدگی را داشت.

شهبازی پور تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی در فضای مجازی متهمه که همکار شاکیه بود، شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی هشدار داد: برابر قانون هر گونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

شهبازی پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری ها حتی می تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیرگذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی با پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار