کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طبق تحلیلی که از نقشه‌های بلند مدت هواشناسی داشتیم، پیش‌بینی می‌شود که از هفته اول و دوم اردیبهشت‌ماه به بعد به تدریج شاهد بهبود نسبی بارندگی در سطح استان باشیم.
کد خبر: ۹۵۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 13 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،شهناز حق پرست، در خصوص شرایط جوی استان طی روزهای آینده، اظهار داشت: هوای استان طی امروز هم تحت تأثیر موج ناپایدار حاکم بر جو منطقه در بعضی ساعات همراه با وزش باد، گرد و خاک محلی، رشد ابر، رگبار پراکنده باران احتمالا همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال بارش پراکنده امروز به‌ویژه در نیمه شرقی استان در شهرستان‌های هرسین، صحنه، کنگاور، سنقرو کلیایی و شهر بیستون بیشتر به نظر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از روز چهارشنبه تا پایان هفته شرایط جوی آرام و پایدار است و طی این مدت بارش و پدیده قابل توجهی را برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وی افزود: از لحاظ وضعیت دمایی طی دو شب آینده شاهد استقرار هوای نسبتا سرد در غالب نقاط استان خواهیم بود.

حق‌پرست ادامه داد: هر چند این سیستمی که امروز در جو استان است بارش خوبی را برای کشاورزان به همراه ندارد، اما طبق تحلیلی که از نقشه‌های بلند مدت هواشناسی داشتیم پیش‌بینی می‌شود که از هفته اول و دوم اردیبهشت‌ماه به بعد به تدریج شاهد بهبود نسبی بارندگی در سطح استان باشیم.

وی دمای شهر کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته بین حداقل سه و حداکثر ۲۴ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: سومار در این بازده زمانی با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و بخش کوزران با کمینه دمای ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به‌عنوان سردترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار