نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه قیمت هر کیلو حلیم برای ماه مبارک رمضان امسال در کرمانشاه را 25 هزار تومان و هر کیلو آش عباسعلی را نیز 32 هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیروس گل‌عنبر، با بیان اینکه اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته قیمت هر کیلو حلیم برای ماه رمضان امسال در کرمانشاه را 25 هزار تومان و هر کیلو آش عباسعلی را نیز 32 هزار تومان تعیین کرده، افزود: این قیمت‌ها نسبت به ماه رمضان سال گذشته نزدیک به 50 درصد بیشتر شده است.

وی از افزایش 100 درصدی هزینه‌های پخت آش و حلیم یاد کرد و ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلو حلیم حدود 27 هزار تومان و هر کیلو آش عباسعلی حدود 40 هزار تومان است، اما برای رفاه حال مردم و به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، اعضای اتحادیه آش و حلیم را با نرخ پایین‌تر به مردم عرضه می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه اظهار کرد: قیمت مواد اولیه تولید حلیم و اش نظیر گندم، گوشت قرمز و انواع حبوبات نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته، اما این افزایش قیمت شدید را در بهای آش و حلیم اعمال نکردیم.

گل‌عنبر در ادامه از فعالیت 25 واحد عرضه آش و حلیم مجاز در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: 130 کبابی هم در کرمانشاه داریم که اجازه فروش حلیم دارند.

وی از تداخل صنفی که گاهی در این ایام رخ می‌دهد و سایر واحدهای صنفی و یا حتی عرضه کنندگان سیار نیز به فروش آش و حلیم روی می‌آورند گلایه کرد و از مردم خواست صرفا از مراکز مجاز آش و حلیم تهیه کنند.

وی گفت: به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی، مردم برای حفظ سلامت خود نباید سراغ مراکز غیرمجاز عرضه آش و حلیم که هیچ نظارتی بر آنها نیست، بروند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار