تابناک، مدت زیادی ست تب و تاب کمبود سیمان و قیمت های مختلف این محصول سر و صدای زیادی در این شهرستان به راه انداخته و نارضایتی شدیدی را از سوی شهروندان به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 16 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک ازقشم، جدا از مبحث نظارت شدیدتر بر توزیع مناسب که خوشبختانه در روزهای اخیر توسط کارگروهی مشترک از نماینده فرمانداری، تعزیرات حکومتی و نماینده دادستانی در این شهرستان دنبال شد آنچه مشکل اصلی را فراهم آورده است تناقضات بر سر نرخ واقعی و مصوب این محصول می باشد. 

 

فرمانداری قشم و تعزیرات حکومتی در حالی نرخ فروش را به ازای هر پاکت مبلغ ۲۷۰.۰۰۰ ریال در بازار اعلام می کنند و شرکت سیمان قشم هر پاکت سیمان را با مبلغ بالغ بر ۲۴۰.۰۰۰ ریال در اختیار فروشگاه های مصالح ساختمانی قرار می دهد. لذا با احتساب کرایه حمل ۲۵.۰۰۰ ریالی هر پاکت از شرکت سیمان تا شهر قشم و هزینه تخلیه بار ۲۰.۰۰۰ ریالی این محصول برای هر پاکت می شودگفت، سیمان در نهایت با مبلغ ۲۸۵.۰۰۰ ریال به دست فروشگاه های مصالح ساختمانی توزیع کننده می رسد.

 

 در صورتی که این مبلغ در حالی عنوان می شود که مالیات بر ارزش افزوده نیز محاسبه نشده است. این در حالیست که ستاد تنظیم بازار بر اساس آخرین مصوبه اجرایی شده، نرخ توزیع هر‌پاکت سیمان را برای شرکت سیمان قشم مبلغی نظیر ۱۸۷.۵۰۰ ریال تعیین کرده بوده است اما در واقعیت شواهد نشان می دهد چنین مصوبه ای توسط شرکت سیمان اجرایی نمی شود.

 

 این اتفاقات موجب سرگردانی و ضرر و زیان توزیع کنندگان سیمان در صورت توزیع با نرخ مصوب در روزهای اخیر شده است.

 

 حال اگر سیمان با نرخ مصوب توزیع گردد قطعا توزیع کنندگان نهایی با ضرر و زیان مواجه خواهند شد و اگر سیمان را توزیع نکنند باز شاهد نارضایتی عمومی توسط شهروندان و در نهایت شاهد کمبود سیمان خواهیم بود و چنانچه توزیع کنندگان، سیمان را با مبلغی بالاتر از نرخ مصوب توزیع کنند که برای آنان به صرفه باشد با آنان برخورد خواهد شد. 

 

حال باید منتظر ماند چگونه و کی این بازار آشفته سیمان در قشم سر و سامان گرفته و تناقضات بر سر قیمت این محصول که این روزهای طلای ناب شده است مرتفع خواهد شد؟!

انتهای پیام /داوود اسلامی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار