مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: یکهزار و ۹۰۰ خانوار عشایر در استان کارت شناسایی و تردد، به منظور سهولت در دریافت خدمات رفاهی، دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 18 April 2021

یکهزار و ۹۰۰ کارت شناسایی خانوارهای عشایر استان سمنان صادر شد

 

به گزارش تابناک سمنان مراد خادم  ابراز داشت: صدور کارت شناسایی و تردد عشایری یک طرح ملی است و ضرورت دارد تمام خانوارهای عشایری برای دریافت کارت هوشمند به منظور جلوگیری از محرومیت از دریافت خدمات اقدام کنند.

وی ادامه داد: داشتن کارت شناسایی و تردد به منظور کوچ بهاره ضروری است، اما با توجه به اینکه برخی خانوارهای عشایر هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند عشایری نشده‌اند با دستگاه‌های اجرایی برای مساعدت، تسهیل و تسریع در صدور کارت شناسایی و تردد صحبت و هماهنگی شده است.

وی اضافه کرد: تعهد استان سمنان  صدور یکهزار و ۴۰۴ کارت شناسایی و تردد عشایر بود که با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده بیش از هدفگذاری کارت صادر شد.

خادم بیان کرد: سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایر استان سمنان را تشکیل می‌دهند و ضرورت دارد عشایر برای بهره‌مندی از خدمات هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت هوشمند عشایری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین استقبال از دریافت کارت شناسایی و تردد عشایری در استان سمنان مربوط به عشایر شهرستان‌های میامی و گرمسار است.

خادم تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری، از این پس توزیع اقلام و سهمیه عشایر بر اساس کارت هوشمند است و تاکنون توزیع اقلام مختلف مانند آرد، نهاده‌های دامی، نفت و سیلندر گاز برای عشایر بر اساس دفترچه عشایری انجام می‌شد و از این پس کارت هوشمند جایگزین دفترچه عشایری می‌شود. 

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اظهار داشت: ۱۳ شرکت تعاونی‌ عشایری در استان وجود دارد و عشایر استان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی نسبت به درخواست و دریافت کارت شناسایی و تردد عشایری اقدام کنند.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار