مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: امسال تا ۲۷ فروردین ماه ۱۳ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۹۶ مسافر با مترو جابجا شدند که این شمار نشان از ۲ برابر شدن مسافران این ناوگان نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ دارد.
کد خبر: ۹۵۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 18 April 2021

فرنوش نوبخت افزود: در ایام نوروز مترو تهران روزانه به طور میانگین بیش از ۲۸۰ هزار مسافر را جابجا کرد و پس از تعطیلات نوروزی در اولین روز کاری میزان مسافران به ۴۴۱ هزار و ۴۸۱ مسافر رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد مسافران مترو روند افزایشی داشته است گفت: نیمه دوم فرودین ماه ۱۴۰۰ میزان مسافران نسبت به نیمه اول با ۳۱ درصد افزایش به ۸۹۸ هزارو ۷۵۱ مسافر رسید.

نوبخت درادامه با اشاره به اینکه فروردین ماه سال گذشته مترو تهران ۶ میلیون و ۳۰۰هزار مسافر را جابجا کرد، گفت: امسال تا ۲۷ فروردین ماه ۱۳میلیون و ۳۳۶ هزارو ۲۹۶ مسافر با متروی تهران جابجا شده اندکه نشان از افزایش بیش از ۲ برابری دارد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه سرفاصله حرکت قطارها طی سه سال گذشته ۲۹ مرحله کاهش یافته افزود: در حال حاضر خطوط یک و چهار با ۳ و نیم دقیقه، خط ۲ با ۳ دقیقه، خط سه ۶ دقیقه، خط پنج ۱۵ دقیقه و در خط هفت هر ۱۰ دقیقه مسافرگیری دارد، همچنین با راه اندازی ۲ ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش در خط شش سر فاصله این محدوده نیز همانند ایستگاه های خط شش به پانزده دقیقه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در ۱۴ ماه گذشته مترو تهران و حومه بدون هیچ وقفه ای در روزهای تعطیل و غیر تعطیل خدمت رسانی به شهروندان داشته خاطرنشان کرد: این ناوگان با تمام ظرفیت در خطوط هفت گانه مترو در حال سرویس دهی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: در ۱۳۷ ایستگاه مترو تهران و حومه ضدعفونی کردن ایستگاه ها و واگن های مترو نیز طبق برنامه در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار