استاندار مرکزی گفت: روزانه ۷۰ الی ۸۰ بیمار کرونایی نیاز به بستری دارند، در حالی که تنها ۲۵ تخت در استان باقی مانده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 18 April 2021

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: تقریباً ظرفیت بیمارستان های استان مرکزی از نظر تخت ویژه بیماران کرونایی تکمیل است، در همین لحظه در استان تنها ۲۵ تخت بستری باقی مانده، در حالی که روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار بستری وجود دارد و این عدم همخوانی ما را به شدت نگران کرده است.

آقازاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار تخت بستری در استان، در اشغال بیماران کرونایی است، گفت: اگر بستری ها ترخیص نشوند باید تخت های بیمارستانی در راهروهای بیمارستان ها یا خارج از بیمارستان ها در نظر بگیریم، اما با این حال تیم های اعزامی، فرمانداران و کارکنان مراکز بهداشت استان در هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتند و کادر درمان همچنان با روحیه جهاد و رشادت فعالند و نباید اجازه داد این روحیه از بین برود.
وی یادآورشد: هفته جاری برای استان مرکزی سرنوشت ساز است، تمام برنامه ریزی ها در طول دو هفته گذشته طی این هفته خود را نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه راه های ورودی و خروجی باید بسته شده و ترددها کنترل شوند، گفت: در این هفته شهرستان ها باید سختگیری های بیشتری اعمال کنند، طی هفته جاری باید ترددها به شدت محدود شوند، فرمانداران در ورودی و خروجی نیرو بگذارند تا راه ها کنترل شوند و اگر راه ها کنترل شوند استان مرکزی در یک چارچوب قابل کنترل قرار می گیرد، باید راه های خروجی و ورودی شهرستان ها بسته شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه ادارات اگر پروتکل ها را رعایت نکنند باید مورد برخورد قرار گیرد، اضافه کرد: امکانات درمانی و پرسنلی نیروهای مسلح، هلال احمر و صنعت نفت استان باید تحت فرمان و اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد و در صورت کوتاهی برخورد می شود.
وی تاکید کرد: در هفته گذشته با توجه به کمبود کپسول اکسیژن در استان، با اقدام به موقع دانشگاه، سازمان صمت، خیرین و صنایع، تاکنون ۵۳۰ کپسول اکسیژن آماده شده است و ۱۱۰ کپسول دیگر نیز فراهم شده است که هر زمان اعلام شود در اختیار دانشگاه قرار می گیرد.
استاندار مرکزی افزود: تا پایان هفته همه کادر درمان و افراد منتظر در لیست، واکسینه می شوند، واکسن روز پنجشنبه در اختیار استان قرار گرفته، می توان یک سوله ورزشی آماده کرد و با استقرار تیم پزشکی، واکسیناسیون را انجام داد.
آقازاده درباره وضعیت مطب ها گفت: در حال حاضر به دلیل پاسخگو نبودن ظرفیت بیمارستان ها، بیماران غیرکرونایی به سمت مطب ها هدایت می شوند، اما وضعیت مطب ها هم خوب نبوده و باید تدبیری اتخاذ کرد چراکه حتی جان پزشکان هم در خطر است، علاوه بر مطب ها مراجعات به برخی ادارات مثل دادگستری هم بالاست و باید شرایطی فراهم شود که این ادارات هم شرایطی مانند اصناف و بازار داشته باشند.
استاندار مرکزی با اشاره به برچیده شدن کامل دفترچه های بیمه از خردادماه، افزود: انتظار می رود که طرح شهید سلیمانی با قدرت بیشتری اجرایی شود و سازمان تبلیغات نیز بحث اطلاع رسانی و تبلیغات به خانواده ها را باید به خوبی دنبال کنند و به شکلی عمل شود که در شنبه آینده تمام تلاش ها به ثمر نشسته باشد و آمارهای بستری و فوت و موارد سرپایی کاهش چشمگیر داشته باشد، در حال حاضر مرگ ها دو برابر افزایش یافته و قابل تحمل نیست و باید برنامه ریزی های موجود به نتیجه مثبت برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار