معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در موج چهارم کرونا شاهد افزایش ۲۰ برابری آمار مرگ و میر هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 18 April 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: با توجه به افزایش نمونه ها و مراجعین سرپایی، به دنبال آن شاهد افزایش بیماران بستری و به تبع مرگ و میر هستیم، اما افزایش ۲۰ برابری آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهنده عمق فاجعه است.
وی تاکید کرد: در حوزه بیماران سرپایی، از ۴۸۰۳ نفر با افزایش ۴۵ درصدی به ۶۹۳۵ رسیده ایم که این افزایش آمار سرپایی، موجب افزایش در مرگ و میر شده و ۳ مورد فوتی در هفته اول نیز به ۶۲ مورد در هفته چهارم فرودین ماه رسیده است.
وی یادآورشد: شیب وضعیت بیماری در هفته چهارم نسبت به هفته اول فروردین ماه به شدت افزایشی بوده، موارد بستری ۶ برابر، موارد سرپایی ۱۰ برابر، موارد مثبت ۹.۵ برابر و موارد فوتی نیز ۲۰ برابر افزایش داشته است.
وی درباره آمار موارد مثبت ناشی از کرونا اضافه کرد: در استان ۷۹۱ مورد مثبت هفته اول فروردین ماه، به ۲۱۸۱ در هفته دوم، ۵۲۵۲ مورد در هفته سوم و به ۷۵۱۹ مورد مثبت در هفته چهارم فروردین ماه رسیده است.
دکتر علیمحمدی با بیان اینکه از ۷۵۱۹ مورد مثبت هفته چهارم فروردین ماه، ۳۷۰۰ نفر از طریق رپید تست شناسایی و ثبت شدند و مابقی نیز از طریق تست pcr شناسایی شدند، گفت: در استان افزایش ۴۳ درصد شناسایی موارد مثبت را شاهد هستیم.
وی درباره موارد بستری در استان گفت: از ۹۶ مورد بستری در هفته اول فروردین ماه به ۵۸۴ مورد بستری در هفته چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ رسیده ایم که افزایش ۲۴ درصدی به ثبت رسیده است.
دکتر علیمحمدی با اشاره به افزایش قابل توجه انجام رپید تست در تمامی شهرستان های استان، اضافه کرد: در هفته اخیر ۱۵۵۶۲ رپید تست در استان انجام شده که ۳۷۰۵ مورد مثبت شناسایی شده است.
وی افزود: در هفته اول فروردین ماه ۸ درصد رپید تست ها مثبت شد، اما این میزان در هفته چهارم به ۲۴ درصد رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: از آذرماه ۹۹ تاکنون، ۷۴ هزار و ۱۸۴ تست رپید در استان انجام شده است که ۳۷ هزار و ۶۳۶ توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۲۵ هزار و ۹۰۶ مورد توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه و ۱۰ هزار و ۶۴۲ مورد توسط دانشکده علوم پزشکی خمین انجام گرفته است و در مجموع، ۹۸۷۴ مورد معادل ۱۳ درصد موارد در استان مثبت شناسایی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از شلوغی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پارک های شهر اراک، عدم رعایت گروه های شغلی ۲، ۳ و چهار که کرکره مغازه های خود را نصفه بالا می دهند، باز بودن برخی از فروشگاه های لوازم آرایشی، لوازم خانگی، نمایشگاه های اتومبیل، ساعت فروشی ها، مغازه های اسباب بازی، آرایشگاه های زنانه به شکل زیرزمینی، مغازه های کیف و کفش، فعالیت برخی مساجد، مشاورین املاک، کافه های قهوه، ضایعات فروشی ها و ... گلایه کرد و افزود: شلوغی مرکز شهر به ویژه منطقه بازار اراک همچنان ادامه دارد و لازم است که تدابیر خاص و ویژه ای در این راستا صورت گیرد و اگر همچنان این عدم رعایت به نکات بهداشتی و عدم پایبندی به محدودیت ها وجود داشته باشد، دیگر نمی توان کاری از پیش برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار