بهرام سلیمانیان،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان
کد خبر: ۹۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 22 September 2015
نقش ورزش در تامین و حفظ سلامت جسمی و روانی افراد بر كسی پوشیده نیست، به خصوص توجه به درس تربیت بدنی در مدارس و فراهم كردن زمینه فعالیت های آن برای دانش آموزان در شكوفایی استعدادهای آن ها بسیار موثر است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:فضاها و اماکن ورزشی باید براساس نیاز و متناسب با جامعه آماری در استان ایجاد شود که درخراسان شمالی این اماکن و سالن های ورزشی به خصوص برای دانش آموزان غیرقابل دسترس و با جانمایی نادرست است.
بهرام سلیمانیان همچنین از احداث استخر دانش‌آموزی در جاجرم انتقاد کرد و افزود:هم اکنون این استخر با استفاده پایین تر از ظرفیت مواجه است که احداث این استخر می‌توانست در مرکز استان و یا شهرهای بزرگ‌تر خراسان شمالی اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد:اماکن و فضاهای ورزشی که در سنوات گذشته در استان ساخته شده کیفیت بالایی ندارد،اما اماکن ورزشی که در سالهای اخیر در استان ساخته شده از بهترین و پیشرفته ترین وسایل و امکانات برخوردارند.

بهرام سلیمانیان ادامه داد: ورزش در آموزش و پرورش به دلیل تاثیرگذاری در جامعه و دانش آموزان جزء اولویت های مهم است، باید فرصت و شرایط ورزش و فعالیت بدنی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی گفت:توجه به ورزش و سلامت دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی ضروری است وتربیت نسل جوان فقط مختص به آموزش‌های علمی نیست،متاسفانه امروزه درس ورزش یكی از كم رنگ ترین و بی اهمیت ترین دروس محسوب شده و خانواده ها اهمیت چندانی به این مقوله نمی دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه بسیار ویژه به ورزش و سلامت دانش آموزان دارد،افزود:دانش آموزان استان طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته و موفق به کسب مقام های کشوری شدند،

وی بیان کرد:سال گذشته تیم های اعزام شده به مسابقات کشوری توانست،مقام اول کشوری در رشته ژیمناستیک ومقام سوم کشوری در رشته دو میدانی را کسب کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار