سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از عضویت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در سامانه سجام قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه توسط آیت الله رییسی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی عضو سامانه سجام می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 20 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی با اشاره به اینکه سامانه سجام در چهار سطح گزارش تخلفات، جرایم و آسیب‌های اجتماعی را دریافت می‌کند، افزود: اولین سطح دریافت گزارش‌ها مربوط به گزارش‌های مردمی است که تمامی ایرانیان بدون نیاز به عضویت و ثبت نام در سامانه قادر هستند گزارش‌های خود را در سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) اعلام کنند.
اسدی اضافه کرد: دومین سطح مربوط به دیده بانان پیشگیری است که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، سطح سوم مختص هسته‌های عادی و تخصصی از جمله هسته‌های مساجد، محلات، اقشار و اصناف است.
وی گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه سطح چهارمی به سطوح اعضا، اضافه شد که شامل هسته‌های سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی است.
اسدی با اشاره به اینکه امکان عضویت تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های وابسته به قوه قضاییه با توجه به شرایط فراهم آمده در این سامانه وجود دارد، اظهار کرد: هم اکنون روسای دادگستری‌های کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در این سامانه عضو هستند و در کوتاه‌ترین زمان گزارش‌های دریافتی را بررسی و پیگیری می‌کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه مشخصات اعضای سامانه و گزارش دهندگان محرمانه است و به هیچ عنوان در اختیار هیچ شخص و یا نهاد خاصی قرار نخواهد گرفت، افزود: امکان اعلام گزارش بدون ثبت نام برای تمامی مردم فراهم است با این وجود بیش از ۴۰۰۰ نفر به صورت رسمی و گمنام از اقشار مختلف مردم کردستان در این سامانه عضو هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار