فرماندار بیجار:
فرماندار شهرستان بیجار در دیدار با رئیس حوزه هنری استان کردستان از تلاش‌ها و نقش حوزه هنری در ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و توجه به تولید اثار هنری قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۹۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 20 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، صبج امروزامین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان با حضور در فرمانداری شهرستان بیجار با ورمقانی فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
دراین دیدار ورمقانی با قدردانی از تلاش‌های حوزه هنری استان کردستان در ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی در استان کردستان علی الخصوص توجه ویژه به هنر وفرهنگ در شهرستان بیجار گفت: برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبار به ارتقای زیر ساخت‌ها به عنوانی یکی از مهمترین سرمایه گذاری‌ها که در تمامی بخش‌های اجتماعی تأثیرگذار است از اولویت‌های دولت در استان کردستان است.
وی حوزه هنری را یکی از متولیان مهم و تأثیرگذار در عرصه هنر وفرهنگ عنوان کرد وگفت: انجام متعهدانه و تخصصی امور و توجه جدی حوزه هنری به ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی با توجه به مشکلات موجود دراین زمینه سبب گردیده تا امروز ضمن ارتقای شاخص‌های فرهنگی وهنری شاهد ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه نیز باشیم. /
ورمقانی به موضوع جشنواره استانی تئاتر وتار اشاره کرد وبا تأکید برحمایت کامل شهرستان از این رویدادمهم گفت: متأسفانه سال گذشته در دومین دوره امکان برگزاری اجرا‌های عمومی مهیا نگردید، اما برگزاری اختتامیه این رویداد بسیار خوب برگزار گردید و امیدواریم در دوره سوم با توجه به واکسیناسیون بسیار خوبی که در حال انجام است و براساس برنامه ریزی دبیرخانه شاهد برگزاری باشکوه آن با حضور گروه‌های برتر استان در بیجار باشیم.
وی به موضوع تبدیل سینما ازادی بیجار به یک پردیس سینمایی هم اشاره کردو افزود: سینما آزادی بیجار در مدت زمان فعالیت خود به مرکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان تبدیل گردیده و اهتمام وتوجه حوزه هنری به افزایش سالن‌های سینمایی و تبدیل به یک پردیس حاصل استقبال و حمایت مردم و هنرمندان شهرستان از این امکان فرهنگی است.
فرماندار بیجار تأکید کرد: با توجه به اقدامات بسیار ارزشمند حوزه هنری در شهرستان بیجار و رضایت قاطبه هنرمندان از این اقدامات در بخش اعتبارات هر آنچه که در توان داشته باشیم از حوزه هنری حمایت خواهیم کرد.



مرادی:
توجه به ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی از عوامل مهم توسعه شهرستان است
رئیس حوزه هنری استان کردستان توجه به ارتقای زیر ساخت‌های فرهنگی وهنری در شهرستان بیجار را از مهمترین عوامل توسعه این شهرستان عنوان کرد.
امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان صبح امروز با حضور در فرمانداری شهرستان بیجار با ورمقانی فرماندار بیجار دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که خضری رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار و حیدر مرادی مدیر امور سینمایی حوزه هنری نیز حضور داشتند مرادی با قدرانی از حمایت‌های فرماندار بیجار بر اهمیت نقش و جایگاه هنر وفرهنگ شهرستان بیجار تأکید کرد.
وی در این زمینه گفت: اهمیت شهرستان بیجار تا آنجاست که یکی از ۵ دفتر شهرستانی حوزه هنری کشور در این شهرستان با توجه به وجود هنرمندان مطرح و همچنین شاخص‌های فرهنگی وهنری آن در این شهرستان تأسیس گردیده است.
مرادی ادامه داد: حضور هنرمندان طراز اول در بخش‌های مختلف هنری ازجمله عکاسی، سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی و حضور ادبا و فرهیختگان توانمند سبب گردیده تا هنر و فرهنگ این شهرستان همواره مورد توجه وقرارگیرد.
وی به نقش مردمان این شهرستان در طول دوران انقلاب و ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:نخستین شهید عرصه علم شهید استاد نجات اللهی و شهدای گرانقدر دیگری همچون هنرمند شهیدغلامرضا نریمان، شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور همرزم سردار خوبی‌ها شهید سردارحاج قاسم سلیمانی و هزاران شهید و ایثارگر این خطه بخش دیگری از هنر پایداری این مردم قهرمان است که باید به صورت جد به آن پرداخته شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: برگزاری شب‌های خاطره به نام ویاد این اسوه‌های استقامت و پایداری ملت سرافراز ایران درکنار برنامه ریزی جهت ثبت، ضبط و انتشار مجموعه خاطرات رزمندگان این خطه از مهمترین اولویت‌هایی است که در دستور کار حوزه هنری استان و شهرستان است.
مرادی به اعلام فراخوان سومین جشنواره استانی تئاتر وتاربه میزبانی دائمی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: استقبال بسیار خوبی از این رویداد مهم صورت گرفته است و انتظار داریم همچون گذشته فرمانداری با حمایت‌های مادی و معنوی در برگزاری باشکوه این رویداد به صورت حضوری حوزه هنری را مورد حمایت قرار دهد.
وی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در توزیع عادلانه امکانات فرهنگی وهنری در سطح استان گفت: در سالجاری با تمامی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از رویداد‌های فرهنگی وهنری در کشور حوزه هنری این تهدید را به فرصت تبدیل و ۹ سالن سینمایی را به امکانات فرهنگی وهنری موجد استان اضافه کرد که سهم بیجار از این امکانات ۲ سالن سینمایی است.
رئیس حوزه هنری کردستان فرهنگ وهنر را زیربنای توسعه عنوان کرد وگفت: هم اکنون در بخش‌های تولیدی چندین عنوان کتاب شعر و داستان، حمایت از تولید آثار سینمایی و نمایشی، حمایت از هنرمندان عرصه تجسمی، چند پروژه مربوط به فرهنگ ومطالعات پایداری در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال بسیاری از این پروزه‌ها نهایی و منتشر گردد.
پیش از این دیداررئیس حوزه هنری استان کردستان با تعدادی از هنرمندان از جمله محمد رحیمی رضوان، سید فاتح سید فاتحی، خانم شریفیان، استاد حسن معمار، استاد جمشید فرجوند فردا به صورت جداگانه دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی وهنری رایزنی و در جریان روند درخواست‌های آنان قرار گرفت.
بازدید از مجموعه پردیس سینمایی آزادی بیجار و دستور به رفع نواقص و مشکلات این مجموعه پایان بخش دیدار سرزده رئیس حوزه هنری استان از شهرستان بیجار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار