افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت قرار دهید

نایب رئیس شورای شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز توصیه کرد: افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت قرار دهید و پیش از انتصاب مسئولیت برنامه کاری سه ساله آنان را مورد مطالعه و دقت نظر قرار دهید.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 11 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدتقی تذروی نایب رئیس شورای شهر شیراز در بیستمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران که به امری نگران کننده تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: روند اجرایی این اقدام بسیار کند و ابهام برانگیز در حال انجام است.

او عنوان کرد: اکنون با استقرار دولت منتخب و تعیین استاندار و تایید شهردار از سوی وزارت کشور، فضا و مرزبندی‌های سیاسی شهر و کشور پایان یافته و مردم تنها عمل و خدمت ما را به دور از حاشیه و بگو مگو‌های سیاسی می‌پذیرند.

تذروی ضمن تبریک به سیداحسان اصنافی در سمت شهردار شیراز به تشریح حاصل تجربه حضور خود در دو دوره گذشته در شورای شهر شیراز پرداخت و به شهردار جدید این کلانشهر تأکید کرد: در انتخاب افراد برای تصدی پست‌ها اعم از شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها دقت لازم را داشته و مرعوب فشار‌های سیاسی و لابی گری‌ها نشوید.

نایب رئیس شورای شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز توصیه کرد: افراد متخصص دارای برنامه را در اولویت قرار دهید و پیش از انتصاب مسئولیت برنامه کاری سه ساله آنان را مورد مطالعه و دقت نظر قرار دهید.

او همچنین با اشاره به اینکه نباید از توان و تخصص و تجربه پرسنل درون مجموعه شهرداری غافل شوید، گفت: تا آنجا که میسر است افراد خارج از مجموعه شهرداری در سمت‌ها و جایگاه‌ها به کارگیری نشود که این امر موجب دلسردی و تضییع حقوق همکارانمان در مجموعه شهرداری خواهد شد.

تذروی ادامه داد: پروژه‌های تعریف شده و باقی مانده از دوره‌های گذشته، هر کدام نیاز سنجی شده و پیوست‌های معین دارند؛ لذا رسیدگی و اتمام آنان در دستور کار قرار بگیرد.

نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شهردار شیراز باید به مجموعه حراست شهرداری توجه ویژه داشته باشد، افزود: این مجموعه را باید از سیاسی کاری‌های سازمانی دور نگه داشت تا استقلال این مجموعه موجب سلامت اداری هرچه بیشتر سازمان‌های تابعه شود.

تذروی تاکید کرد: توجه به تکنولوژی‌های روز از جمله مدیریت هوشمند و هوشمند سازی لازمه مدیریت امروز شهری است و حوزه حمل و نقل یکی از حوزه‌های اصلی این مقوله است و استفاده از این امر می‌تواند در بهبود این فضا کمک کند.

او بیان کرد: حوادثی مانند سیل شیراز و حادثه سایت برمشور و یا آتش سوزی هتل شیراز فراموش نخواهند شد و یک سهل انگاری و عدم آمادگی می‌تواند حادثه و مخاطراتی را به دنبال داشته باشد. به همین علت باید به حوزه مطالعات بحران و پدافند غیرعامل توجه ویژه داشت و علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد.

تذروی هچنین بر استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم در قالب سمن‌های اجتماعی، گروه‌های جهادی و به ویژه اعضای شورای محلات در راستای مدیریت مردم محور تاکید کرد، چرا که بهره مندی از توانایی‌های بالقوه و بالفعل آحاد جامعه موجب تحول و رضایتمندی حداکثری خواهد بود.

نایب رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: ساماندهی و سازماندهی نیرو‌های طرف قرار داد شهرداری یک امر لازم و ضروری برای افزایش بهره وری سازمانی و استفاده بهینه از سرمایه انسانی موجود خواهد بود. در همین راستا در سال آخر دوره پنجم شورای شیراز، مجوز تبدیل وضعیت ۳۶۰ نفر از همکاران گرفته شد و این امری شایسته است که می‌تواند به روندی سالانه تبدیل شود.

تذروی تاکید کرد: هرچندبخشی از این تبدیل وضعیت هنوز انجام نشده که متولیان امر باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار