مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

تحویل ۱۸۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان تا پایان سال

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۸۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان تا پایان سال تحویل می‌شود که این واحدها هم‌اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 06 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمود حسین‌آبادی عصر سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز معلول در اراک، افزود: با طرح اقدام ملی مسکن در اراک و مهاجران، واحد ویژه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای۲ و سه معلول در نظر گرفته شده که با تحویل این واحدها، می‌توان جشن خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی گرفته شود.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی با مشارکت‌ خیرین و بنیاد مستضعفان به خانواده‌های ۲ و سه معلومه تحویل داده می‌شود، ادامه داد: واحدهای مسکونی خودمالکی نیز توسط بسیج سازندگی و حمایت بنیاد مستضعفان با قیمت هر مترمربع ۶۰ میلیون ریال ساخته می‌شود.

حسین آبادی گفت: این استان با برنامه‌ریزی‌های مدون و همکاری دستگاه‌ها، رتبه ششم مناسب‌سازی تردد معلولان را در بین سایر استان‌ها کسب کرد.

وی تصریح کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات این سازمان است که در این دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ فرد مشمول دریافت خدمات پشت نوبت وجود ندارد و تمامی افراد پشت نوبت حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی، تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان تا پایان امسال گفت: با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، مقدمات جذب حداقل چهار هزار و ۳۳ نفر از معلولان در دستگاه‌های مختلف استان‌ها فراهم می‌شود.

حسین‌آبادی با بیان اینکه ۱۸۰ نوع خدمت توسط اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی و ادارات شهرستانی در حال ارائه است ادامه داد: بدنه این خدمت‌ها مربوط به خیرین و انجمن‌ها است.

وی پرداخت حق پرستاری به دهک یک تا پنج، ارائه بیمه تکمیلی با اولویت صفر تا ۱۰۰ درمان به صورت پایلوت در استان مرکزی، خریداری ۲ یونیت دندانپزشکی و پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان را از دیگر خدمات اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه مطرح کرد: امید است با جذب سه درصد معلولان در سازمان‌های دولتی بتوان بهره‌های لازم را شاهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار