قرار است چه بلایی سر استان فارس بیاید؟

در استانی که نه صنعت دارد و نه کشاورزی باید چه کرد؟ اینجا بود که مسئولان به فکر توسعه گردشگری در فارس افتادند و قرار بر این شد که تمام تمرکز استان روی گردشگری باشد و فارس قطب گردشگری شود.اما حالا خبر معرفی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را می شنویم!
کد خبر: ۱۵۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 27 December 2015
استان پهناور و ثروتمند فارس در 3 دهه اخیر همواره در سراشیبی پسرفت قرار داشته است.اما این شیب در 10 سال اخیر تندتر شده و معلوم نیست قرار است چه بلایی بر سر این استان ارزشمند بیاید.

به گزارش تابناک فارس:در دوران بعد از انقلاب تقریباً هیچ پیشرفت زیربنایی و صنعتی در استان فارس اتفاق نیفتاده است و دل مسئولان استان به قطبیت کشاورزی خوش بود.اما بعد از خشکسالی های پیاپی بالاخره مسئولان متوجه شدند(بسیار دیر متوجه شدند) که فاتحه کشاورزی استان خوانده شده است.

حال در استانی که نه صنعت دارد و نه کشاورزی باید چه کرد؟
اینجا بود که مسئولان به فکر توسعه گردشگری در فارس افتادند و قرار بر این شد که تمام تمرکز استان روی گردشگری باشد و فارس قطب گردشگری شود.

اما حالا خبر معرفی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را می شنویم!

البته هیچ عجیب نیست!وقتی لقب پایتخت فرهنگی از شیراز که آرامگاه 2 شاعر جهانی را در خود جای داده گرفته می شود و وقتی شهری دیگر عنوان شهر خلاق ادبی را می گیرد دیگر چه تعجبی دارد که تبریز(که حتی در داخل هم جایگاه گردشگری متوسطی دارد) شهر نمونه گردشگری جهان اسلام شود؟

معاون امور مجلس حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری درباره دلیل انتخاب تبریز از سوی ایران و همچنین در پاسخ به اعتراض مردم شیراز نسبت به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی، گفت: این انتخاب براساس استانداردهای سازمان همکاری کشورهای اسلامی صورت گرفته است. ما پیش از اقدام فرم‌هایی را به استان‌ها فرستادیم که ستاد تشکیل شده در سازمان پس از بررسی شاخص‌ها، یزد و تبریز را انتخاب کرد.

بسیار پاسخ قانع کننده ای بود!!!
به نظر می رسد بعد از نابودی صنعت،کشاورزی و گردشگری در استان حالا مسئولان باید دنبال گزینه ای دیگر برای بستن دهان مردم باشند!

معلوم نیست با این وضعیت قرار است چه بلایی سر استان فارس بیاید؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
فقط شما شیرازی ها تعصب بیجا دارید. و بقول حضرت علی:تعصب بیجا ناشی از جهل است. من تبریز رفتم خیلی قشنگه بهتر از شیرازه. قبول کنید دیگه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
فرم های فرستاده شده به استانها و شاخص ها برای انتخاب چه مواردی بوده ؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار