مردم ایلام سوگوار امام مهربانی ها شدند

امروز مردم استان ایلام همگام بادیگر هموطنان سراسر کشور به مناسبت سالروز شهادت غریبانه هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع)غرق درماتم است.
کد خبر: ۳۳۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 30 November 2016
تابناک ایلام::مردم مناطق مختلف استان ایلام شب گذشته و امروز با راه اندازی دسته های عزاداری و سینه زنی و برگزاری محافل سوگواری در غم شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اشک ماتم ریختند.
 
به همین مناسبت امروز مردم استان ایلام همگام با دیگر هموطنان سراسر کشور عزادار امام مهربانی ها هستند و در غم شهادت آن امام همام در حسینیه ها و تکایا به سوگواری و عزاداری می پردازند.
 
عزاداران در شهر ایلام صبح امروز با حضور در خیابان ها مسیر میدان کشوری تا مسجد امام رضا (ع) را در قالب دسته جات سینه زن به عزاداری پرداخته و سپس با تجمع در این مکان مقدس ارادت خود را به هشتمین پیشوای شیعیان جهان ابراز کردند.
 
آیین های عزاداری و سوگواری در بقاع متبرکه و زیارتگاه های مختلف استان ایلام نیز اکنون در حال برگزاری است و هزاران نفر از مردم در این محافل شرکت دارند.
 
امروز آخرین روز از ماه صفر و مصادف با سالروز شهادت امام هشتم است و در حدود سه میلیون زائر میهمان این امام رئوف هستند که بسیاری از این زائران با پای پیاده و در هوای زیر صفر درجه به عشق ثامن الحجج(ع) خود را به کوی دوست می رسانند و جای زائران پیکرسوخته در زیارت امروز خالی است تا همچون کبوتران حرم به گرداگر گنبد بگردند ولی امام رئوف، خود میزبان آنان است و همانگونه که در سخن بزرگان آمده است، آن حضرت وعده داده تا برای هر نوبت از زیارت شیعیان، در عالم برزخ به زیارت آنان برود.
 
دل ها را متوجه حرم علی بن موسی الرضا(ع) می کنیم و این شعر دلربا را در گوشه ای از دل هایمان زمزمه می کنیم که:
آمدم ای شاه پناهم بده
خط امانی زگناهم بده
ای حرمت ملجا درماندگان
دور مران از در و راهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اذن به یک لحظه نگاهم بده
 
به گزارش تابناک ایلام، محافل عزاداری و سوگواری شهادت امام رضا(ع) در شهرستان های مختلف استان ایلام نیز هم اکنون در مساجد، حسینیه ها و تکایا در حال برگزاری است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار