رئیس اداره منابع طبیعی پاسارگاد گفت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه برداشت میوه بنه بیش از مصرف خانوار جرم محسوب می شود و نیاز به مجوز برداشت قانونی دارد، گفت: در صورت مشاهده برداشت بنه به صورت انبوه و حمل آن برخورد قانونی صورت می گیرد.
کد خبر: ۶۵۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 17 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن خسروانیان دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروزه شاهد تخریب کمی و کیفی منابع با ارزش طبیعی از جمله جنگل ها هستیم که در این میان مناطق رویشی پسته وحشی (بنه) درحال تخریب است.
وی گفت: دلایل مختلفی از جمله چرای دام ، آتش سوزی ،تغییر کاربری زمین،بهره برداری نامناسب از محصولات جانبی ،عوامل ژنتیکی و محیطی و نیز عوامل انسانی بنه کوهی را در معرض تخریب شدید قرار داده است که نیاز به اقدامات مدیریتی و هدفمند برای کاهش و جلوگیری از تخریب این مناطق دارد.
خسروانیان افزود: یکی از اقدامات مدیریتی برای این منظور صدور مجوز و پروانه بهره برداری از مناطق و محصولات جنگلی است که به دلیل نزدیک شدن به فصل برداشت از میوه درختان بنه اهمیت خاصی دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه در صورت مشاهده برداشت بنه به صورت انبوه و حمل آن برخورد قانونی صورت می گیرد گفت:مردم می توانند برای رگونه راهنمایی نسبت به اخذ مجوز به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان واحد بهره برداری مراجعه کنند.
بنه یا پسته کوهی از میوه هایی است که در صنایع غذایی و آدامس سازی کاربرد دارد.
وی گفت: طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است که در اطراف هر موجود زنده ای وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است، در این میان جنگل ها ،اکوسیستم های طبیعی با ارزشی هستند که در آن ها تنوع بالایی از گونه های گیاهی و جانوری وجود دارد.
خسروانیان ادامه داد: این مناطق به عنوان یکی از مهم ترین منابع تولید آب کشور به حساب می آیند که در حفظ حیات وحش ، جلوگیری از فرسایش خاک ،افزایش تنوع زیستی ،تلطیف آب و هوا و ... نقش دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد همچنین گفت: با توجه به رعایت نکات فنی هنگام استفاده از طبیعت توسط دوستداران طبیعت در مدت 2 سال گذشته شاهد هیچگونه آتش سوزی در سطح اراضی ملی شهرستان نبوده ایم و امیدواریم برای سال های آتی نیز تداوم داشته باشد.
وی بیان کرد: شکستن شاخه درختان و زدن چوب به سر شاخه های درختان برای ریختن بذر و یا برگ که موجب آسیب درختان می شود اکیدا ممنوع است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف و آتش سوزی مراتب را به شماره تلفن رایگان امداد جنگل 1504 اعلام کنند.
پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در شمال شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار