به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ناهید فضلی ، با اشاره به ورود مدارس ابتدایی استان به حوزه آموزش غیرحضوری در پی استمرار تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: با بهرهگیری از تجربه های جنگ، زلزله و سایر اتفاقاتی که مدارس استان را به سمت تعطیلی اجباری کشانده، توانستهایم آموزش غیرحضوری را در مدارس استان شروع کنیم.
فضلی با بیان اینکه تعامل بین والدین و اولیای مدرسه میتواند نقش مهمی در استمرار آموزش به دانشآموزان در تعطیلات اجباری داشته باشد، گفت: مدیران و راهبران آموزشی مدارس از طریق شبکههای اجتماعی داخلی اقدام به تشکیل کانال و گروه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی استان به سرپرستی والدینشان کرده و از این طریق با دانشآموزان ارتباط گرفته و به آنها آموزش داده و تکلیف می دهند که البته گاها در همین فضا بازخوردهای این آموزشها و تکالیف را هم گرفته و از این طریق امر آموزش را استمرار میدهند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: به منظور عدالت آموزشی، برای دانشآموزان مناطق کم برخوردار هم که دسترسی به این شیوه آموزش ندارند، از طریق شبکه آموزش یک سری تکالیف و کارها در نظر گرفته شده است.
فضلی در ادامه تعطیلات اجباری را فرصتی برای آموزش درس زندگی به دانشآموزان از سوی خانوادهها عنوان کرد و افزود: دانشآموزان در این تعطیلات اجباری فرصت بیشتری را برای بودن در کنار خانواده پیدا کرده و می توان از این فرصت برای آموزش راه و رسم زندگی کردن به آنها بهره گرفت.
وی یکی دیگر از تکالیف جالب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در این تعطیلات اجباری را همکاری و همراهی با خانواده در تهیه غذا، عبادت کردن، قرآن خواندن، کتاب خواندن و شعر خواندن عنوان کرد.
وی ادامه داد: تعطیلات اجباری مدارس همچنین فرصتی برای یادگیری مهارتهایی مثل کنترل استرس، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط است.
وی با بیان اینکه با همراهی خانوادهها در این تعطیلات اجباری خانهها به یک مدرسه کوچک دوست داشتنی تبدیل خواهد شد، به دانشآموزان پیشنهاد کرد: با خاطره نویسی از تعطیلات خود با کوله باری از خاطره به مدارس برگردند.