ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: درشرایط کنونی در کشور اقتضا می کند که همه ما مسؤولین آموزش و پرورش در تمامی سطوح در اجرای سیاستهای دستگاه تعلیم و تربیت از جمله، آموزش تعطیل نیست ، مقتدرانه عمل کنیم، چرا که اقتدار در عمل لازمهی پیشبرد اهداف است.
وی افزود: اگر مدرسه تعطیل شده، آموزش و یادگیری تعطیل نیست، مدرسه را باید به خانهها ببریم و در این راستا والدین بعنوان شرکای جدی فرایند یاددهی – یادگیری نقش مهمی را باید ایفا کنند.
فضلی تصریح کرد: والدین در شرایط کنونی سه نقش مهم را باید بپذیرند و با مسؤولیت در ایفای نقش خود اقدام نمایند. ابتدا نقش حمایتی که خانه را به محیطی امن و خالی از استرس تبدیل نمایند ، با نقش مشاوره ای خود و با بهره گیری از آموزش های شبکه شاد و تلویزیون و سایر شیوه های تلفیقی به دانش آموزان آرامش دهند، که خانه هم می تواند مدرسه باشد. پس شما امسال معلمان بیشتری دارید و پدر و مادر و سایر اعضای خانواده هم معلم و مربی شما هستند.
وی گفت:دومین نقش والدین، نقش هدایتی آنهاست که در خانه بهعنوان مربی و همیار معلم باید در تثبیت و تعمیق یادگیری نقش آفرینی کنند. دانش آموزان در سر کلاس با تکرار معلم و دوستان به تعمیق یادگیری دست مییافتند، اما اکنون خانه ها و محیط آن را غنی کنیم، جهت تثبیت یادگیری خصوصا پایه های اول ، از کارت های نشانه ، تابلو های دست ساز اولیا و کودکان و سایر شیوه ها استفاده کنیم . در این راستا ارتباط اولیا با معلمان و تهیه ابزارهای ساده یادگیری در خانه می توان یادگیری را تثبیت نمایند و اولیا می توانند با استفاده از شیوه های بازی نظارت مستقیم بر یادگیری کودکان داشته باشند ، و به ایفای نقش نظارتی خود بپردازند . بنابراین در این شرایط به جد نیاز به حمایت همه جانبه اولیا ضرورت و اولویت رشد و تربیت همه جانبه می باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ابراز داشت:سه راس مثلث یادگیری در تعامل باهم می توانند موجبات یادگیری را فراهم آورند و امروز در شرایط کنونی راس اولیا هرم اصلی مثلث می باشد و از طریق شیوه های تلفیقی و ترکیبی موجبات انگیزش یادگیری در کودکان برای یادگیری در خانه را فراهم آورند و شعله ی یادگیری درون را نگذاریم خاموش گردد.