به گزارش تابناک رضوی، فخرالدین دانش آشتیانی در نشست شوراى معاونان و روساي مناطق آموزش و پرورش
استان خراسان رضوی که شب گذشته در مشهد برگزار شد اظهار کرد: امروز یکی از مسائل مهمی که معلمان ما را
آزار می دهد موضوع نحوه و مدل ارزشیابی همکاران فرهنگی در مدارس است و
برهمین اساس به دنبال اصلاح این روند در سال های آتی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره طرح تحول ارزیابی معلمان افزود: بیشتر به دنبال خودارزیابی معلمان و همچنین بررسی عملکرد در فعالیت های
کلاسی و مدرسه ای خواهیم بود ضمن این که در حوزه کلانتر برنامه ریزی کردیم
تا اختیارات از سطح وزارت به استان ، از استان به شهرستان و مناطق و از
این بخش ها به مدارس منتقل کرده و در قالب همین برنامه شوراهای آموزش و
پرورش استان ها و شهرستان ها تصمیم گیرنده اصلی باشند.
وی یكي از
برنامه هاي مورد نظر خود را شنيدن نظرات و پيشنهادهاي همكاران رده هاي مختلف
آموزش وپرورش از نزديك به منظور گفت وگو با آنان ذکر کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی تلاش هاي خوب درآموزش و پرورش كه بايد ادامه يابد یادآوری کرد : اعتقادم اين است كه آنچه ايجاد اشكال مي كند، نگرش ها و بينش هاي موجود
نسبت به نظام تعليم و تربيت است كه بايد تغيير كند.
وی افزود: همه اتفاقات
بايد داخل كلاس درس بيفتد، شايدكار سختي باشد كه حافظه محوري و كليشه
محوري جاي خود را به آزاد انديشي، درك صحيح مطالب و نقادي بدهد اما اين
رويكردي است كه بايد به وقوع بپيوندد .
دانش آشتیانی تاکید کرد: بايد ارتباط دانش آموزان با خداوند، خود، جامعه و طبيعت برقرار شود، در اين بخش بايد به دنبال نحوه عملياتي كردن موضوع باشيم.
به گفته وی ، تفكر بايد در تمام ساعات درسي اتفاق بيفتد و اين به نقش معلم يا مربي در كلاس درس بستگي دارد.
وزیر
آموزش و پرورش افزود: هنر معلم اين است كه مسائل و موضوعات اجتماعي را در
قالب ماده مورد تدريس خود به دانش آموز آموزش دهد، به طور مثال يك معلم
رياضي بايد در قالب اعداد و ارقام، موضوعات اجتماعي را به دانش آموزان خود
آموزش دهد كه اگر اين اتفاق رخ دهد، يادگيري عمقي ايجاد خواهد شد.
وی با تاكيد بر تكريم معلمان و فرهنگيان و پايبندي به اين موضوع در وهله
اول ادامه داد : اين نگاه بايد از ستاد به صف ، از مدير به معلم و در
نهايت از معلم به دانش آموز تسري يابد.