رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه:

زیرساخت‌های فعلی کرمانشاه با حجم ترافیک و تردد همخوانی ندارد

گروه استان ها-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: زیرساخت‌ها در استان با این حجم ترافیک و تعداد خودروها که تقریباً ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو است همخوانی ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷ 04 October 2024
محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص مهم‌ترین عوامل بروز معضل ترافیک در کرمانشاه، اظهار کرد: به صورت ویژه در شهر کرمانشاه کمبود وسایل حمل‌ و نقل عمومی داریم که میانگین در همه کلانشهرها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد با وسایل حمل و نقل عمومی این جابجایی صورت می‌گیرد ولی در شهر کرمانشاه این میزان جابجایی بسیار کم است.
 
وی افزود: معضل دیگر بحث زیرساخت‌ها است، زیرساخت‌های فعلی با حجم ترافیک و تردد همخوانی ندارد اگر به عنوان مثال محدوده پارکینگ شهرداری را در نظر بگیریم با این انبوه پزشکان که در آن محدوده هستند پارکینگی وجود ندارد که جوابگوی این حجم از مردم باشد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه ترافیک نخستین بحث، بحث زیرساخت‌ها است که زیرساخت‌های ما در استان با این حجم ترافیک و تعداد خودروها جوابگو نیست و در استان کرمانشاه تقریباً ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو داریم که با این حجم از ترافیک همخوانی لازم را ندارد.
 
حیدری در خصوص راهکارهای موثر در کاهش حجم ترافیک عنوان کرد: توسعه پارکینگ‌ها و مکان‌های کانون تولید سفر مانند میدان بار که در وسط شهر است و نیاز به جابجایی دارد، بعضی از شغل‌ها با ساختارهای شهری همخوانی ندارد مانند مکانیکی، لوازم یدکی، ضایعات که برای جابه‌جایی این مشاغل نیاز است که شهرک مشاغل ایجاد شود و به شهرک منتقل شوند که در کرمانشاه این ظرفیت وجود ندارد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در میدان آزادی شهر کرمانشاه در بازار شهرستانی‌ها ‌مشاهده می‌کنیم که لوازم یدکی و مکانیک در آن مکان قرار دارند و این باعث تولید سفر و افزایش حجم ترافیک در آن محدوده می‌شود.
 
حیدری یادآور شد: مورد دیگر علائم خود راهور است، وضعیت خط کشی معابر شهر کرمانشاه را با سایر شهرها بررسی کنید، در حوزه زیرساخت‌ها جاهایی که گره ترافیک داریم باید با تقاطع هم‌سطح و غیر هم‌سطح مدیریت شوند.
 
وی ادامه داد: در شهرهای دیگر می‌بینید که هر جا گره ترافیکی پیش آید چقدر در بحث ایجاد تقاطع‌ها ورود پیدا می‌کنند ولی در شهر کرمانشاه مکانی مثل پل قره‌سو وضعیت حجم ترافیک بسیار بالا است که این مورد باید با زیرساخت، یعنی تعویض پل که الان در دست اقدام است، حل شود.
 
حیدری تشریح کرد: مدیریت زمان پروژه‌هایی که در دست اقدام است باید کنترل شود که چقدر زمان می‌برد که این پروژه‌ها به اتمام برسند، در بحث پل آبشوران مدتی است که مشغول فعالیت هستند ولی هنوز کارش به سرانجام نرسیده و این امر باعث شده است شبکه‌های پیرامون را درگیر کند.
 
وی همچنین بیان کرد: بحث دیگر میزان استفاده از سامانه‌های هوشمند است که در همه جا روش مدیریت ترافیک بیشتر با استفاده از سامانه است ولی در شهر کرمانشاه که دومین کلانشهر در کشور است، می‌بینیم که وضعیت خوبی وجود ندارد و صرفاً چند دوربین در شبکه بزرگراهی داریم و اگر این سامانه‌ها در اختیار راهور قرار بگیرد در مدیریت ترافیک و انضباط بخشی موثر خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: مورد بعدی رفتار کاربران ترافیک است رفتار و فرهنگ رانندگی در کرمانشاه را به چه صورت ارزیابی می‌کنیم که نیاز است دستگاه‌هایی که متولی هستند در حوزه ارتقاء فرهنگ ترافیک ورود پیدا کنند و هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم می‌بینیم که نتیجه در میدان مشخص می‌شود.
 
حیدری بیان کرد: کار ترافیک کار بین بخشی است یعنی نیاز به همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها با هم دارد، مدیریت سیستمی است که اگر یک دستگاه درست وظیفه‌اش را انجام ندهد می‌بینیم که در جای دیگر مشخص خواهد شد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت و عدم موفقیت در کار مدیریت ترافیک به صورت شبکه است و بستگی به عملکرد همه دستگاه‌ها دارد به عنوان مثال نقش شهرداری، پلیس و استاندار به عنوان رئیس شورای ترافیک که چقدر دغدغه ترافیک را دارند و چطور باید به این موضوع ورود پیدا کنند، مهم است.
 
انتهای پیام/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار