دانش آموزان هر برنامه‌ای را روی دستگاه هوشمند خود نصب نکنند

سرهنگ جلیلیان گفت: مجرمان با طراحی نرم افزارهایی به دنبال جلب نظر دانش آموزان هستند در حالی که بیشتر آنها بدافزارند و لذا کاربران باید برنامه‌های مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر تهیه کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 12 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، مجرمان سایبری نیز به جرایم مختلف دست زده‌اند گفت: این مجرمان با طراحی نرم افزارهایی به دنبال جلب نظر دانش آموزان هستند در حالی که بیشتر آنها بدافزارند و با نصب آنها، دسترسی تجهیزات هوشمند را در اختیار برنامه نویس آن نرم افزار قرار می‌دهیم.
سرهنگ جلیلیان توصیه کرد: کاربران باید برنامه‌های مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر تهیه کنند و به هیچ عنوان روی نام‌ها و لینک‌های بی نام و نشان کلیک نکنند چرا که آثار مخرب روی دستگاه آنها دارد و موجب سرقت اطلاعات آنها می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان البرز با تاکید بر دریافت نرم افزارها از منابع معتبر و مشخص افزود: اخیرا مجرمان خود را به عنوان مدیر مدرسه معرفی و از دانش آموزان درخواست ارسال کدهای تایید ورود برنامه‌ها را دارند و لذا باید با افزایش سواد رسانه‌ای جلوی مشکلات این چنینی ایستاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار