اختصاص بسته حمایتی به چهار بیمار پروانه ای

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر سه دختر و یک پسر زیر چتر حمایت از بیماران پروانه ای قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 31 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: این بیماران در رده های سنی ۹ تا ۳۸ سال هستند.
وی یادآورشد: بسته حمایت تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی برای درمان این عزیزان به تناسب بیماری، شامل سرویس تخصصی پوست، اطفال، گوارش، آزمایش، نمونه خون، سونوگرافی و ام آر آی است.
وی تاکید کرد: بیماران پروانه‌ای در استان مرکزی مشکل دارویی ندارند، بلکه این افراد برای تهیه لوازم بهداشتی مثل کرم و شامپو نیاز به حمایت جدی دارند.
دکتر صادقی یادآورشد: کار درمانی، خدمات توانبخشی و دندانپزشکی به میزان ۴۰ میلیون ریال هر سال به صورت رایگان به بیماران پروانه‌ای استان مرکزی ارایه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت با عنوان خانه (ای بی) در صورت حاد شدن نیاز بیماران در تهیه لوازم بهداشتی، اقلام مورد نیاز آنان را تامین می‌کند.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نیز با هماهنگی لازم تا سقف ۵۰ میلیون ریال به بیماران پروانه‌ای استان مرکزی خدمات کمک توانبخشی ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز امسال، ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به بیماران پرداخت کرده است.
دکتر صادقی به واکسن کرونای این بیماران نیز اشاره کرد و گفت: هر چهار بیمار پروانه‌ای استان ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند و در روزهای آتی نوبت سوم نیز به آنان تزریق خواهد شد.
گفتنی است بیماری پوستی پروانه‌ای (EB) یا اپیدرمولایزیس بولوزا یک اختلال نادر ژنتیکی است و در کودکان منجر به داشتن پوستی بسیار شکننده یا تاول و زخم‌هایی همچون سوختگی درجه سه و بسیار دردناک می‌شود، این بیماری که در نوزادی یا اوایل کودکی بروز می‌کند، درمان قطعی ندارد و فقط در موارد خفیف این بیماری، با افزایش سن، علائم بهبود پیدا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار