مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه

۳۰ مرکز ترک اعتیاد در کرمانشاه ارائه خدمات می‌دهند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ مرکز ترک اعتیاد در استان کرمانشاه ارائه خدمات می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 23 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی گفت: ۲ نوع مرکز ترک اعتیاد با عنوان‌های ماده ۱۵ و ماده ۱۶ در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ بدون هیچ مشکلی معتادان را پذیرش و کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ تنها با حکم قضائی این افراد را پذیرش می‌کنند.

او افزود: ۲۹ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان کرمانشاه فعال بوده و ظرفیت هر مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵، ۳۰ الی ۶۰ نفر و ظرفیت مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶، ۳۰۰ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: مدت زمان اقامت معتادان در مراکز ماده ۱۵ یک ماه بوده و امکان تمدید تا سه ماه نیز وجود دارد و در مرکز ماده ۱۶ مدت اقامت یک الی سه ماه بوده و تا ۶ ماه می‌توان این مدت را تمدید کرد.

محمدی گفت: مشاوره، برگزاری جلسات برای بیمار و خانواده و ویزیت از طرف پزشکان از جمله خدمات مرکز ماده ۱۵ بوده و در مرکز ماده ۱۶ خدمات پزشکی، روانشناختی، توانمند سازی و مددکاری صورت می‌گیرد و در هر ۲ مرکز با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

او بیان کرد: در هر ۲ مرکز با کمبود بودجه و اعتبار مواجه هستیم و از استانداری، قوه قضائیه و دادستانی درخواست کمک و اعتبار داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: معتادان متجاهر توسط حکم قضائی، مأمورین نیروی انتظامی و مأمورین اجراییات شهرداری جمع آوری شده و به مرکز ماده ۱۶ فرستاده می‌شوند.

محمدی اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده این افراد با نیرو انتظامی تماس گرفته و مأمورین نیرو انتظامی با حکم قضائی افراد را به مراکز مشخص منتقل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار