اولین پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو، به زودی صادر می شود

شهردار اراک گفت: اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو، به زودی صادر می شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 30 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کریمی عصر دیروز در هجدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر، درباره تعیین تکلیف اراضی ۹۰ هکتاری گردو، گفت: هفته گذشته در جلسه با نمایندگان مالکین ۹۰ هکتاری گردو ، موضوع این اراضی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در جلسه، این موضوع مطرح شد که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور که طرح خاصی برای این اراضی دارد، مالکین را موظف کرده برای تملک و اجرای این طرح، ۶۵ درصد اراضی را به شهرداری واگذار کنند.
وی تاکید کرد: تاکنون ۷۳ پلاک اراضی ۹۰ هکتاری گردو با شهرداری توافق کردند که ۶۵ درصد از اراضی را به شهرداری واگذار کنند و ۳۵ درصد باقی مانده سهم مالک باشد بنابراین با قبول این موضوع توسط مالکین، به زودی اولین مجوز و پروانه ساخت اراضی ۹۰ هکتاری گردو صادر می شود.
شهردار اراک درباره پروژه تقاطع غیرهمسطح صیدی هم گفت: طی جلسه با مدیران شرکت آذرآب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، مشکل بلوک های فلزی عرشه راستگرد پروژه رفع و طبق قولی که به شهروندان داده بودیم، عملیات حمل بلوک ها به محل پروژه، روز گذشته هفتم آذر ماه انجام و امید می رود تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.
وی درباره پروژه سردار مقاومت هم گفت: امید می رود با مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان آذر ماه سال جاری، شاهد بهره برداری از زیرگذر پروژه سردار مقاومت خواهیم بود.
شهردار اراک درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: از آنجا که نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مورد تاکید شورا و شهرداری می باشد بنابراین در حال پیگیری برای اخذ وام ۶۰ میلیارد تومانی از بانک ها برای نوسازی اتوبوس ها و اخذ وام ۱۰۰ میلیونی مختص به رانندگان تاکسی های فرسوده، برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اراک هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار