سه هزار و ۸۳۰ متر از اراضی ملی خانه میران اراک رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: سه هزار و ۸۳۰ متر مربع از اراضی ملی روستای خانه میران شهرستان اراک با حکم قضایی رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 01 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ «منصور بهزاد نیا» افزود: این اراضی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به‌صورت ساخت ویلا و غرس نهال تصرف شده بود که در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج به بیت المال بازگردانده شد.
وی ادامه داد: اراضی تصرف شده در روستای خانه میران اراک پارسال از سوی ماموران گشت و مراقبت یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شناسایی و با گذر مراحل قضایی از دست متصرفان غیرقانونی خارج و به نماینده منابع طبیعی این شهرستان تحویل شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: این اراضی از سوی سه گروه متشکل از ۱۸ نفر از ماموران نیروی انتظامی شهر سنجان، ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و شهرستان اراک از دست متصرفان خارج شده است.
سرهنگ بهزادنیا از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ (سامانه امداد جنگل و مرتع) به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار