گنبدخانه مسجد جامع ارومیه مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به زودی مرمت‌های اضطراری در گنبدخانه مسجد جامع ارومیه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 01 May 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی،  با اشاره به آخرین وضعیت مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: عملیات مرمت و احیای این مسجد از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: بخش‌هایی از گنبدخانه مسجد جامع ارومیه به دلیل بارش‌های انجام شده و نفوذ آب دچار رطوبت شده بود که برای این منظور مرمت‌های اضطراری در این مکان به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بخش‌هایی از زیر سقف گنبدخانه و گچ‌بری‌های پیرامون و بخش‌هایی از پایین دست دیواره ضلع شرقی گنبدخانه نیاز به تمیزکاری و مرمت‌های موضعی دارد که پیمان‌کار ذی‌صلاح برای اجرای این مرمت‌ها عقد قرارداد شده است.

وی عنوان کرد: در ادامه ساماندهی ساماندهی مسجد جامع ارومیه نحوه ورود و خروج به مسجد، احیای حجرات ضلع شمالی مسجد، انجام مطالعات باستان‌شناسی و ... نیز منظور خواهد شد.

جباری تصریح کرد: در طول چند سال گذشته برا ی حفاظت و نگهداری و مطالعات این مسجد بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای احیا حجرات ضلع شرقی مسجد جامع که از سال ۹۹ آغاز شده ۳۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل اقدامات مرمتی و احیا در مسجد جامع ارومیه حداقل به ۱۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار