جذب سرمایه‌گذار پیش‌نیاز توسعه اقتصادی است / باید از هر فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز اراده‌ای در ادارات و نهادهای اجرایی استان مرکزی برای جذب سرمایه‌گذار وجود ندارد و این مهم در حد شعار است، در صورتی که جذب سرمایه‌گذار پیش‌نیاز توسعه اقتصادی است و باید از هر فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 11 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، ولی الله بیاتی در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود: کارمندان نه تنها جذب سرمایه‌گذار نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران می‌گذارند که توجه به این معضل باید جدی گرفته شود و انتطار است مدیران استانی و شهرستانی برنامه جدی برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از هر زمان دیگر در کنار مردم حضور داشته باشند.
وی یادآورشد: امروز دولت، مجلس و دستگاه قضا همه با هم در میدان خدمتگزاری به مردم قرار دارند.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شاخص‌های خدمت به مردم را بیان فرمودند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت جراحی اقتصادی را آغاز کرده و همه باید کمک کنند تا این طرح به بهترین شکل ممکن در جامعه اجرا شود.
بیاتی اظهار داشت: همه بدانند شهدا بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند و باید با روحیه جهادی و انقلابی در مسیر تحقق سیره شهدا، شبانه روزی تلاش کنند.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم پاسخگوی خون مطهر شهدا باشیم باید خوب فکر و برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از شرایط بحرانی عبور کنیم.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر دستگاهی از استان که برای پیشبرد امور نیاز به پیگیری از وزارتخانه‌ها داشته باشد، از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
بیاتی عنوان کرد: مدیران استان مرکزی مدیر شهر اراک نیستند و باید همه شهرستان‌ها را ببینند و برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که سفرهای شهرستانی منظم داشته باشند.
وی تاکید کرد: سفرهای شهرستانی مدیران نباید صرف یک ماموریت باشد بلکه این مهم باید با برنامه و برای رفع مشکلات انجام شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام نیازمندی‌ها و مشکلات شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان شناسایی و به سند تبدیل شده، اظهار داشت: به طور قطع همه مشکلات با اراده و برنامه قابل حل است.
بیاتی تاکید کرد: تفرش شهر قدیمی با مفاخر بزرگ است و می‌تواند مقصد گردشگری خوبی برای کشور و استان مرکزی باشد اما زیرساخت‌های لازم را ندارد و سرمایه‌گذارها نیز در فرآیندهای اداری برای دریافت مجوزهای لازم گرفتار می‌شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه تفرش توسط وزیر علوم به عنوان دانشگاه مستقل اعلام شده و این دانشگاه می‌تواند برای کشور و استان مفید باشد.
بیاتی تاکید کرد: ۲۰۰ هکتار از زمین این دانشگاه به پارک علم و فناوری و ۲۰۰ هکتار برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای اختصاص یافته و نیاز است دستگاه‌های متولی برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تسهیل در راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای این دانشگاه همکاری‌های لازم را داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی هم گفت: سال گذشته ۴۴ هزار و ۱۲۹ مراجعه کننده به این نهاد ثبت شد که از این تعداد، ۳۶ هزار و ۷۰۱ نفر اهدا کننده خون و هفت هزار و ۴۲۸ نفر معافیت از اهدا خون بودند.
ریتا ظهیری افزود: تقویت روز افزون خدمات پزشکی و ضعف شدید و جدی در زیرساخت‌ها از چالش‌های پیش رو در استان مرکزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآورشد: مراکز انتقال خون و مراکز خونگیری موجود در استان در شان اهدا کنندگان نیست که توجه به این مهم ضروری است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: نیاز است در تامین منابع انسانی و منابع عمرانی به این نهاد کمک و توجه لازم صورت گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: ضریب مکانیزاسیون این استان اکنون یک و ۹۸ صدم درصد است و پرداخت تسهیلات برای تزریق ماشین آلات کشاورزی به این بخش و افزایش ضریب مکانیزاسیون در دستور کار قرار دارد.
علی صفری افزود: تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که از این میزان، یک میلیون و ۹۲۷ هزار تن در بخش زراعی، ۵۵۷ هزار تن باغی و ۵۶۲ هزار تن در بخش دامی تولید می‌شود.
وی یادآورشد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، افزایش بهره‌وری آب، توسعه کشت قراردادی و تجاری‌سازی و استانداردسازی محصولات کشاورزی را از جمله برنامه‌های اولویت دار این سازمان است.
صفری اظهار داشت: ۴۰ ویژه برنامه در هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده که در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار